طرز تهیه دسر شکلاتی

دسر شکلاتی ساده ، طرز تهیه و درست کردن دسر شکلاتی خانگی سرد و خوشمزه به صورت فوری و آسان , دسر شکلاتی مجلسی و مخصوص ، deser shokolati دستور تهیه دسر شکلاتی ساده و سرد خانگی با پودر ژلاتین، خامه و شیر

دسر شکلاتی یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین دسرها می باشد و همانند کیک شکلاتی طرفداران بسیار زیادی دارد. مواد اصلی این دسر ، شکلات ، شیر ، پودر ژلاتین و خامه می باشد. طرز تهیه این دسر بسیار آسان است و شما می توانید در عرض کمتر از نیم ساعت ، این دسر شکلاتی را به صورت خانگی درست کنید و از مهمان های خود با این دسر خوشمزه پذیرایی کنید.

به هر اگر با طرز تهیه این دسر آشنایی ندارید و تا به امروز این دسر را درست نکردید نگران نباشد. ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه دسر شکلاتی را به همراه مواد لازم آماده کرده ایم که شما به تنهایی با این آموزش آشپزی می توانید دسر شکلاتی خوشمزه و مجلسی درست کنید.

مواد لازم دسر شکلاتی
شکلات 125 گرم
شیر پرچرب 2 لیوان
خامه نصف لیوان
پودر ژلاتین 2 قاشق غذاخوری
شکر به میزان دلخواه
مراحل تهیه دسر شکلاتی

1. ابتدا شیر را در یک قابلمه مناسب می ریزیم و بعدش پودر ژلاتین را روی شیر پخش می کنیم و صبر می کنیم تا مخلوط شیر و پودر ژلاتین به شکل اسفنجی دربیاید. اسفنجی نشدن مخلوط شیر و پودر ژلاتین نشانه فاسد شدن پودر ژلاتین می باشد.

2. بعد از اینکه مخلوط شیر و ژلاتین اسفنجی شد قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا ژلاتین به طور کامل ذوب و یکدست شود. هر از گاهی مواد را هم می زنیم تا ته نگیرد. توجه کنید در این مراحل به هیچ عنوان نباید شیر به نقطه جوش برسد. چون در این صورت ژلاتین بریده بریده می شود و دسر شما خراب می شود.

3. بعد از ذوب شدن و یکدست شدن کامل ژلاتین ، شکلات را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا شکلات هم به طور کامل ذوب شود. در این مرحله بنا به ذائقه خود می توانید مقداری شکر اضافه کنید و بعدش هم بزنید تا شکر به طور کامل حل شود.

4. بعد از حل شدن کامل شکر ، حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و بعدش خامه صبحانه یا خامه قنادی را بعد از هم زدن اضافه می کنیم و با همزن دستی مخلوط می کنیم تا خامه به طور کامل حل شود. هم اکنون مایه دسر ما آماده است. (خامه را از نیم ساعت قبل از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسد)

5. در این مرحله قالبی را که برای این دسر در نظر گرفته ایم کمی چرب می کنیم و بعدش مایه دسر را داخل قالب می ریزیم و به مدت دو ساعت در یخچال قرار می دهیم تا ببندد. بعد از دو ساعت در یک بشقاب بزرگ ، قالب دسر را برمی گردانیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این دسر شکلاتی خانگی خوشمزه و ساده لذت ببرید.

نکات پخت سر شکلاتی شکلات دسر

برای درست کردن این دسر حتما از شکلات مربوط استفاده کنید. چون تمام خوشمزگی این دسر به شکلات آن بستگی دارد. برای این دسر من از شکلات تلخ 85 درصد اضافه کردم و سه قاشق هم شکر اضافه کردیم تا کمی شیرین شود. البته اگر شما از شکلات شیرین استفاده می کنید نیازی به اضافه کردن شکر نیست.


سایت جالب و شگفت انگیر شکلاتی ,ژلاتین ,کنیم ,شکلات ,خامه ,پودر ,پودر ژلاتین ,شکلاتی شکلات ,مواد لازم ,آموزش آشپزی ,درست کنید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

pamenarco1 فروش میل ورم آروین ARVIN MEALWORM کرونا ویروس یاد آر sabernews myahjqkv03 Seite زین چت،چت زین ذبیح تکتاز