شما از زمانی که متولد می شوید ، از طریق گوش هایتان ، کلمات و واژه هایی را دریافت میکنید. از طرف پدرو مادر و برادر و خواهر و معلم ها و دوستانتان و خیلی های دیگر که نیاز به نام بردن آنها نیست. بایگانی ذهن شما مملو از کلمات و واژه های مختلف است . کلمات و واژه هایی که هرکدام معنی و مفهوم خاصی برای شما دارند. 

هرکدام از ما آدمها ، برداشتی متفاوت از معنی واژه ها و کلمات و اصطلاحات داریم. با اینکه هر  واژه  یک معنی ثابت و کلی دارد اما برداشت و استنباط هرکدام از ما ممکن است با دیگری تفاوت داشته باشد. همانگونه که اشاره شد شما از بدو تولد شروع به آموختن میکنید. آموختن و به خاطر سپردن . بسیار مهم است که کودک از ابتدا چگونه با واژه ها آشنا شود. بیان کلمات و  واژه ها ، و تفسیر و توضیح معانی آنها برای کودک ، بسیار مهم است زیرا که این معانی در ذهن کودک ، بایگانی میشود و قرار است در آینده و سنین بالاتر ، از این معانی برداشت های خاصی بکند که ممکن است مسیر زندگی اش را تغییر بدهد.

گاهی اوقات ممکن است ما کلمات و واژه هایی را به کار ببریم و موجب دلخوری و رنجش خاطر کسی بشویم ، سپس به طرف مقابل بگوییم  که ما اصلا" منظور و قصدمان از بیان آن  واژه و مطلب ، آن چیزی نبوده که شما برداشت کرده اید. 

به  واقع ممکن است چنین باشد. شما منظوری ندارید و قصد ناراحت کردن طرف مقابلتان را ندارید  اما ، ایشان برداشت خاص خود را دارد و این همان برداشت و استنباطی است که ایشان از دوران کودکی و سنین پایین تر با آن آشنا شده است. وقتی معنی کلمه و واژه ای را به وی گفته اند ، به همراه آن توضیحی در مورد آن داده اند که برای این شخص برداشتی با این مضمون ایجاد نموده است. 

دانشمندان تکنولژی فکر،  تاکید میکنند که ما آدمها باید به شدت  مراقب آنچه که می شنویم باشیم. ما اجازه  نداریم هر واژه  و اصطلاح و جمله ای را از هرکسی بشنویم. تاثیر کلمات و واژه ها ممکن است به ظاهر آنقدر حائز اهمیت به نظر نرسد اما اهمیت این موضوع زمانی روشن میشود که ما بدانیم ، این کلمات و واژه ها ، در پس خود ، معانی و برداشت هایی خاص برای ما دارد. 

همانگونه که قبلا" هم گفته شد ، ما هر پیامی را که از طریق ضمیرخودآگاه ( حواس پنجگانه ) و ارتعاشات فکری ، دریافت میکنیم ، بلافاصله  به ضمیرناخودآگاه خود انتقال می دهیم  . ضمیرناخودآگاه ، یک کپی از آن پیام را که ممکن است یک فایل صوتی یا یک تصویر عکس یا  یک کلیپ ویدیویی باشد ، در خود ذخیره کرده و بایگانی میکند و نسخه اصلی را برای کائنات و به جهت اجرایی شدن ،  ارسال میکند. 

پس ضمیرناخودآگاه ما بزرگترین بایگانی فایل های صوتی و تصویری دنیا را در اختیار دارد

ادامه .


احساس آرام واژه ,کلمات ,ممکن ,برداشت ,معانی ,معنی ,واژه هایی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

انواع مهارت ها وب آق حسین Andows فروش برنج ارزان 98 فیلم سرويسکاران آموزش آنلاين رايگان سخت افزارموبايل تبلت لپ تاپ کامپيوتر پیش به سوی بی نهایت ها