به بخش بحث برانگیز بررسی  باتری موبایل سامسونگ S4 می‌رسیم. سامسونگ از یک باتری پرظرفیت 2600 میلی آمپر ساعتی در تلفن پرچم دار خود استفاده نموده تا در مقابل باتری 2300 میلی آمپرساعتی HTC One یا 1440 میلی آمپرساعتی آیفون 5، طول عمر بالاتری را به کاربر ارائه کند. از طرفی نسخه اکتا که در بازار ایران نیز عرضه شده از معماری خاص big.LITTLE بهره می‌برد که تمام تمرکز آن بر روی طول عمر باتری در کنار قدرت و بازده است. اما آیا سامسونگ توانسته به هدف اصلی معماری big.LITTLE آرم دست یابد؟

باتری موبایل سامسونگ S4 حقیقت آن است که رفتار گلکسی اس 4 اکتا در مصرف باتری موبایل عجیب و پیچیده است. در آزمایش استاندارد ویدیو  زومیت که در آن یک فیلم 720p بصورت پشت سر هم در شرایطی پخش می‌گردد که شدت روشنایی صفحه نمایش روی 50 درصد تنظیم شده و دسترسی به شبکه‌های بی‌سیم قطع می‌گردد، گلکسی اس 4 سامسونگ توانست زمان بسیار خوب 9:12 ساعت را دوام بیاورد. اما در دنیای واقعی و استفاده روزمره شرایط به چه شکل است؟

تقریبا در این موضوع شک نداریم که یک جای کار گلکسی اس 4 اکتا، لنگ می‌زند؛ طول عمر باتریگوشی  این تلفن در استفاده روزمره قابل قبول نیست. یا یک مشکل نرم افزاری در میان است، باتری موبایل سامسونگ S4 یا اینکه پردازنده اکتا باتری سامسونگ قادر به مدیریت صحیح دستورات نیست. برخی معتقدند که به زودی سامسونگ بسته بروز رسانی خاصی را عرضه خواهد کرد و مشکلات مصرف انرژی و طول عمر باتری در نسخه اکتا را مرتفع خواهد کرد. لازم است بدانید که حدود 3 هفته پیش این کمپانی کره‌ای یک بسته بروز رسانی را برای نسخه Snapdragon 600 این تلفن ارائه کرد که تا حد قابل توجه‌ای بر طول عمر باتری آن افزود. اما هنوز نسخه اکتا پذیرای چنین بروز رسانی نبوده است.

به هر حال اگر گلکسی اس 4 فعلی را مد نظر قرار دهیم، طول عمر باتری آن در استفاده روزمره نسبت به نسخه اسنپ دراگون کمتر است‎. در وب گردی از طریق اتصال به شبکه وای-فای یا 3G، باتری تلفن در کمتر از 5:00 ساعت به شارژ 3 درصد می‌رسد. تلفن وان با باتری ضعیف‌تر نزدیک به 8 دوام می‌آورد. برخی معتقدند که پردازنده اکتا سامسونگ درست مدیریت نمی‌شود و همواره از هسته‌های پرقدرت Cortex a15 برای پردازش امور استفاده می‌کند و دلیل اصلی مصرف بالای آن نیز در همین مورد است.باتری موبایل سامسونگ S4  ما شانس کار کردن با نسخه Snapdragon 600 گلکسی اس 4 که به سختی در بازار کشور یافت می‌شود را داشتیم و خوشبختانه این نسخه از تلفن دارای طول عمر باتری قابل قبول حدود 8 ساعت در وب گردی بود.

به هر حال باید چشم امید به بسته بروز رسانی سامسونگ برای نسخه اکتا داشت.

باتری موبایل سامسونگ S4


جهان مارکت باتری ,سامسونگ ,نسخه ,اکتا ,موبایل ,تلفن ,باتری موبایل ,موبایل سامسونگ ,بروز رسانی ,نسخه اکتا ,استفاده روزمره ,باتری موبایل سامسونگ منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پارکت لمینت کرونوپل مد و پوشاک | کیف و کوله پشتی و کفش فلزیاب گوهرباستان فروشگاه آرایشی بهداشتی آکار اسباب کشی اصفهان hihotel ایرن علم سایت اموزشی کرایه جرثقیل در تهران