به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار فولاد، ایران در تولید فولاد حدودا ۵ درصد نسبت به میانگین دیگر کشورهای جهان پیشی گرفته است. در حال حاضر نیز میزان تولید فولاد نسبت به پیش از انقلاب اسلامی ۷۰۰ برابر بیشتر شده است؛ بنابر این می توان گفت که درحال‌حاضرظرفیت تولید زنجیره فولاد در کشور حدود ۳۵۰ میلیون تن است. با توجه به پیشرفت ایران در این حوزه می توان گفت که تولید محصولات فولادی، از ابتدای تبدیل سنگ آهن به گندله، آهن اسفنجی تا فولادهای آلیاژی، اتفاقی کم‌ نظیر در تاریخ کشور ایران است.

قبل از انقلاب اسلامی، تولیدات فولاد به مجتمع ذوب آهن اصفهان محدود می ‌شد. این شرکت از اوایل دهه ۴۰ شرایط را برای راه‌ اندازی آغاز کرد و در نتیجه  از سال ۱۳۵۱با همکاری و همراهی متخصصان روسی، در ایران احداث گردید؛ اما پس از پیروزی انقلاب، شرایط برای ورود بخش ‌خصوصی بیش از پیش فراهم شد. موفقیت در حوزه فولاد تا به امروز ادامه‌ دار بوده، تاجایی ‌که رتبه قابل قبولی در تولید فولاد در جهان کسب کرده ایم. به نظر من برگزاری جشنواره ملی فولاد، در تشویق و معرفی بسیاری از فولادسازان داخلی تاثیرگذار خواهد بود و می‌تواند در توسعه صنعت فولاد کشور نیز موثر باشد.

بومی ‌سازی کامل صنعت فولاد نیز چندان غیرممکن نیست چراکه ما وابستگی چندانی به ‌کشورهای خارجی نداریم. در حقیقت بیش از ۸۰ درصد فرآیند تولید و ساخت ماشین ‌آلات تولید فولاد، در کشور خودمان امکان تولید دارد و تا حدود زیادی  دانش فنی در کشور تامین شده است. البته این نکته را باید در نظر گرفت که بومی‌ سازی به این معنی نیست که از صفر تا صد یک فرآیند تولید در یک کشور انجام شود. وقتی برخی مواد اولیه وارد کشور می شود، بد نیست چراکه  به آن ارزش افزوده نیز اختصاص می یابد. وقتی تولید یک قطعه در داخل کشور توجیه اقتصادی نداشته باشد بهتر است که آن را وارد کرد، بنابراین بومی سازی یعنی بیش از ۸۰ درصد مواد اولیه تولید داخل باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 


آهن پرایس تولید ,کشور ,فولاد ,سازی ,بومی ,فولاد، ,تولید فولاد ,بومی سازی ,مواد اولیه ,نیست چراکه ,صنعت فولاد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تزیین سالاد الویه کیک میوه کاهو حلوا برنج مرغ پلو فصل مجله ی آنلاین آلفا 10 هتل مجلل سارینا طراحی سایت جراحی زیبایی سینه انجمن موی تای استان لرستان آفتاب نما