مراقبت از ها نقش موثری در تداوم شیردهی دارد بنابر این محافظت از آنها و جلوگیری از دردناکی و ترک خوردگی در مادران شیرده الزامی است.

• در طول دوران شیردهی مادران شیرده بایستی از سینه بند های نازک پارچه ای که کاملاً اندازه ها باشند، شبانه روز استفاده نمایند چون با پوشیدن اینگونه سینه بندها احساس راحتی بیشتری می کنند. از پوشیدن سینه بندهای خیلی تنگ یا گشاد، سینه بندهای سیم دار یا آنهایی که داخل آنها با پلاستیک پوشیده شده است اجتناب نمائید و برای اینکه ترشح شیر لباس را کثیف نکند می توان از دستمال پارچه ای تمیز و لطیف که در داخل سینه بند قرار می گیرد، استفاده نمایند و این دستمال را بر حسب لزوم تعویض نمائید.

• قبل از شیر دادن نوک ها را با آّب تمیز شستشو داد. ولی بعد از اتمام شیردادن احتیاجی به شستن آنها نیست، فقط یک قطره شیر در نوک ها باقی گذارده و اجازه دهید در معرض هوا خشک شود. این کار همراه با تخلیه کامل ها باعث محافظت نوک ها از ترک خوردگی خواهد شد.

• در صورت امکان روزی یکبار استحمام کنید. برای شستن ها از بکاربردن مواد ضدعفونی کننده و صابون های معطر خودداری نمائید.

• عدم تخلیه کامل ، مکیدن تنها نوک بدون هاله قهوه ای اطراف آن، به وسیله شیرخوار، مرطوب ماندن نوک و سائیدن آن به وسیله لباس از مهمترین عوامل ایجاد ترک در نوک می باشند.

.

ادامه مطلب در سایت مدیکال آنلاین

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان


لوتوس ,سینه ,نمائید ,شیردهی ,ادامه مطلب ,تخلیه کامل ,سینه بندهای ,استفاده نمایند ,مادران شیرده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

وبلاگ شخصی حجت الاسلام حسینعلی فعالی موضوعات عمومی نمایندگی فروش قارچ و قهوه گانودرما کانال و گروه ازدواج موقت و صیغه یابی سارینا همه چی موجوده نیم پز طراحی سایت و طراحی سایت فروشگاهی دانلود برای شما Javaheri.law