کاربردهای اپوکسی

اپوکسی یا پولی‌ پوکساید ، یک نوع بسپار ترموست می باشد. اپوکسی از واکنش سخت‌کننده ی پولی‌آمین با رزین اپوکساید بوجود می آید. اپوکسی کاربرد های بسیار زیادی دارد که از ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم نمود :

اپوکسی و صنعت

تولید کننده گان اپوکسی معمولا اپوکسی رزینها را به شکل قابل استفاده به مصرف کنندکان نهایی نمی ند .
گروهی از مجموعه ها که مواد خام اپوکسی رزین را از تولید کننده گان عمده اری نموده ، سیستم های اپوکسی را ترکیب کرده یا تغییر می دهند . به این شرکت ها فرموله کننده گفته می شود.
بیشتر سیستم های اپوکسی فروخته شده توسط این فرموله کننده ها تولید می شوند . آنها حدود 60 درصد ارزش دلاری بازار اپوکسی را از آن خود نموده اند . روش های بسیار زیادی وجود دارد که فرموله کنندها می توانند اپوکسی ها را تغییر دهند. بنابراین یک فرموله کننده هزاران نوع فرمول مختلف را می د که هر یک نیز برای نیاز خاصی به بازار عرضه گردیده اند.

اپوکسی در فرم دهی صنعتی و کمپوزیت

سیستم های اپوکسی در شکل دهی صنعتی برای تولید قالب ها ، قالب های الگو ، ورقه ها ، ریخته گری ، تجهیزات و سایر وسایل صنعتی استفاده می شوند. چنانچه این شکل دهی جایگزین فلز و چوب و دیگر مواد سنتی شود باعث افزایش کارایی شده و هزینه کلی را کاهش می دهد . همچنین زمان انتظار را برای بسیاری از فرایندهای صنعتی کاهش می دهد. اپوکسی ها در تولید فایبرگلاس یا قطعات کمپوزیت مورد استفاده قرار می گیرد.

اپوکسی در صنعت فضایی

در صنعت فضایی ، اپوکسی بعنوان ماده ماتریس ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد . سپس با فیبر تقویت می شود.
از معمولی ترین فیبرها می توان به شیشه ، کربن ، کولار و بر اشاره کرد. اپوکسی ها بعنوان چسب ساختمانی هم استفاده می شوند. موادی مانند چوب و دیگر موادی که از فناوری کمی برخوردار می باشند با رزین های اپوکسی چسبانده می شود .

اپوکسی در زیست شناسی

اپوکسی ها قابل حل در آب مانند دورکوپان اغلب برای قرار دادن نمونه های میکروسکپی در پلاستیک ، برای برش عرضی با میکروتوم و سپس تصویربرداری ، مورد استفاده قرار می گیرند .

اپوکسی و هنر

رزین های اپوکسی مخلوط با رنگ دانه ها محیطهای رنگ آمیزی را بوجود می آورند .این عمل با ریختن لایه ها بر روی هر کدام برای تشکیل یک تصویر کامل صورت می پذیرد.

برای مشاهده و مطالعه متون دیگری در خصوص افزودنی های بتن  و  پلی اورتان  روی لینک ها کلیک نمایید.


بهترین ها اپوکسی ,استفاده ,تولید ,کننده ,فرموله ,رزین ,استفاده قرار ,مورد استفاده ,فرموله کننده ,صنعت فضایی ,بسیار زیادی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خاله بداهه نگاری دکوراتیو ایرن علم سایت اموزشی شرکت احتشام گستر پارس کولرهای آبی انسان / Ensan