یزد شهر خیال است. شهری با آسمانی که غرق در آبی‌های بی انتها است و شب‌هایش مانند کاسه‌ای سفالین لاجوردی از دانه‌های طلایی گندم می‌درخشد. این شهر خیال انگیز ره‌آوردهایی دارد که خاطره‌ی سفر به یزد را زنده نگه می‌دارند. برای آشنایی بیشتر با سوغات یزد ، همسفر باشید با  مجله گردشگری سفرزون . این سوغات به دو بخش سوغات خوردنی و غیر خوردنی تقسیم می‌شود که در ابتدای صحبت‌هایمان به خوردنی‌های شهر یزد می‌پردازیم.

قطاب یزدی ، خوشمزه‌ی خوش عطر

قطاب به جز سوغات یزد در فهرست سوغات چند شهر دیگر نیز قرار می‌گیرد. اما هر کدام شیوه‌ی پخت و طعم‌های متفاوتی دارند که یادآوری شهری باشند. رویه‌ی این شیرینی لذیذ از آرد گندم، شیر یا ماست و زرده‌ی تخم‌مرغ تهیه می‌شود و مغز آن ترکیبی از پودر بادام، پودر قند و هل است. این شیرینی در نهایت در روغن فراوان سرخ شده و سطح آن‌را با پودر قند می‌پوشانند.

باقوای یزدی ، یک شیرینی چند شکل

باقلوا نیز مانند بسیاری دیگر از شیرینی‌های ایرانی سوغات چند شهر مختلف است و برای تهیه‌ی آن از گلاب، شکر، هل، آرد، بیکینگ پودر، زرده‌ی تخم‌مرغ، خاک قند، شیر و روغن استفاده می‌شود. . این شیرینی خوشمزه و پر کالری را می‌توان یکی از سوغات یزد دانست که به شکل‌های مختلف لوزی، مربع و لوله‌ای آماده می‌‎شود و طعم‌های آن بین پسته‌ای، بادامی و نارگیلی تقسیم شده است.

پشمک ، رشته‌های نازک و شیرین کودکی

 

پشمک همیشه ما را هول می‎دهد وسط خاطرات کودکی و یادآور اتفاقات خوب است. پشمک یزدی یکی دیگر از خوشمزه‌هایی است که در لیست سوغات یزد قرار ادامه مطلب.


مجله‌ی گردشگری سوغات ,شیرینی ,پشمک ,پودر ,می‌شود منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دایجستیو ثبت خاطرات روزانه تجهیزات ساختمانی هیراد دیجی شاپ | خریدی مطمئن و آسان مطالب جالب دنیای وب و خبرها خرید,فروش,مرغداری,گاوداری,سالن,پرورش ماهیان گرم سردآبی,صنوبر Maleahwjxcgw89 blogi پـایـگـاه داده آکادمی دیجیتال مارکتینگ رایان طرح دانش