شهری که شیخ بهایی ساخت. نجف آباد را باید اینطور شناخت. در مورد دیدنی های شهری میخواهیم اینبار با شما به صحبت بشینیم که در تاریخ ایران از بسیاری از مراکز استانی ایران، مطرح تر بوده است. نجف آباد بزرگترین شهر نزدیک به اصفهان بوده است این شهر دروازه ای برای پایتخت اصفهان در زمان صفویه به شمار می رفته است. این شهر به همت شیخ بهایی ساخته شده و نظم شهری آن تا حدودی درخشان به نظر می رسد البته در سالیان این اخیر این نظم کمی بهم ریخته است ولی با این حال نمی توان از نظم آن چشم برداشت. با مجله گردشگریسفرزون همراه باشید تا جاهای دیدنی نجف آباد را با یکدیگر مرور کنیم.

برج دوقلوی صفا

برج دوقلوی صفا در نجف آباد یک کبوتر خانه دوقلو است. این برج نادر و منحصر به فرد به شمار می آید از این جهت که پرواز کبوتر های در اطراف این برج بسیار است و مردم از پرواز این کبوتر ها متوجه نجف آباد می شدند.

شیخ بهایی نازنین قصد داشت نجف آباد یک باغ شهر دائمی باشد، برای اینکه این باغ شهر ادامه داشته باشد این دو کبوتر خانه را ساخت تا دردسر جمع آوری کود نداشته باشد و از طرف دیگر راهنمایی برای مسافران باشد. در زمان های دور این کبوتر خانه توجه هر فردی را به خود جلب می کرده است تا حدی که شایع شده بود مردم نجف آباد گوشت کبوتر می خورند در حالی که شیخ بهایی نازنین هدفی برای پایداری نجف آباد در نظر داشته است. این کبوتر خانه این روزها مورد استفاده نیست و تنها می توانیم از نبوغ وجود چنین ساختمانی لذت ببریم.

ارگ شیخ بهایی نگین خاکی نجف آباد

برج های جوی خارون یا ارگ شیخ بهایی در لیسیت جاهای دیدنی نجف آباد رتبه بالایی دارد. این ارگ از هفت برج کبوتر محور تشکیل شده است و دیواری تقریبا با ارفاع پانزده متر این هفت برج را به یکدیگر وصل می کند. این کبوتر خانه ها بخشی از هویت تاریخی شهر نجف آباد هستند.حصار این باغ به سه هزار متر مربع می رسد. مجموعه ارگ شیخ بهایی این روزها پذیرای افرادی است که به قصد گردش به این مکان می آیند. مکان این بخش بسیار جذاب و زیبا است و می توانید سه چهار ساعتی با خانواده در آن خوش بگذارنید، پرندگانی که می پرند غذایی که آماده می شود و دیواری که از شما مراقبت می کند ار گ را به پاتوق نجف آبادی ادامه مطلب.


مجله‌ی گردشگری آباد ,کبوتر ,بهایی ,خانه ,دیدنی ,شهری ,کبوتر خانه ,جاهای دیدنی ,بهایی نازنین منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سیستمهای تصفیه آب و فاضلاب صنعتی varzesh dostan مبلمان سام بیستون کوه ایران تغذیه ، با ما بهترین باشید. عشق آتیشی سابق آموزش کافی شاپ sitevisa