کارشناس و پژوهشگر اعتیاد گفت: بسیاری از کسانی که برای درمان به کلینیک ها مراجعه می کنند می گویند که فکر نمی کردند مصرف «گل» اعتیاد آور باشد اما این طور نیست و اکنون گل به سکوی پرتاب مصرف مواد خطرناکتر مثل هروئین و شیشه است.

 

«گل» دومین ماده مخدر پر مصرف در کشور است. بر اساس اعلام پرویز افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر، 2 میلیون و 808 هزار نفر در کشور مصرف‌کننده مستمر مواد هستند. مصرف مواد مخدر توسط معتادان چند نوع مختلف شامل مواد مخدر (تریاک و مشتقات آن مانند هروئین، کراک و مرفین)، مواد محرک (شیشه و داروهای محرک) و مواد توهم‌زا است؛ اما تریاک و مشتقات آن بالاترین میزان مصرف مواد در کشور را به خود اختصاص داده‌اند و 65 درصد معتادان تریاک و مشتقات آن را مصرف می‌کنند. مصرف شیشه کم و مصرف گُل جایگزین آن شده است و در رتبه دوم پس از تریاک قرار دارد. همچنین مصرف شیشه از 36 درصد به 8.2 درصد رسیده است.

 

هومان نارنجی ها روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشتر افرادی که مواد خطرناکتر مانند هروئین، تریاک و شیشه مصرف می کنند، کسانی هستند که از تجربه مصرف گل عبور کرده اند.


ووگل - دریچه ای رو به آینده مصرف ,مواد ,شیشه ,تریاک ,مشتقات ,درصد ,مصرف مواد ,مصرف شیشه ,مانند هروئین، ,مواد مخدر ,مواد خطرناکتر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مجله مد آواجیق گل سنگ مهندسی کده وبسایت شکیبایی بهترین مراکز مشاوره ازدواج و روانشناسی فلزیاب بوقی 0910291330 مشاوره تلفنی سربازی Reza Modiri ARTWORKS اینجا همه چی هست