آبله مرغان نوعی بیماری خفیف و بسیار مسری است که توسط ویروس هرپس زوستر ایجاد می شود . این بیماری می تواند در هر سنی رخ دهد که البته در کودکان شایع تر است . این بیماری در کشورهای توسعه یافته در طی سالیان گذشته به دلیل استفاده از واکسن کاهش چشم گیری داشته ولی هنوز هم در این کشورها این بیماری اتفاق می افتد اما با شیوع بسیار کمتر می باشد . در کشور ما به دلیل عدم استفاده از واکسن متاسفانه تعدادی از کودکان و بزرگسالان هنوز مبتلا به این بیماری تقریبا شدید می شوند. آبله مرغان بعد از مدت زمان طولانی به بیماری زونا تبدیل می شود .

آبله مرغان چیست؟

بیماری آبله مرغان یک بیماری ویروسی بسیار مسری است . که یکسری لک های خارش دار و قرمز رنگ را در سرتاسر بدن ایجاد می کند و مشکلاتی برای خانم های باردار، نوزادان، نوجوانان و افرادی با ضعف سیستم ایمنی که قادر مبارز با عفونت ها نیستند ایجاد می کند .

افراد مبتلا به بیماری آبله مرغان از یک تا دو روز قبل از بروز ضایعات پوستی تا حدود هفت روز پس از بروز ضایعات می توانند منتقل کننده بیماری باشند . یک بار مبتلا شدن به بیماری آبله مرغان باعث ایجاد مسمومیت دائمی در فرد می شود . اما خبر خوب در مورد آبله مرغان این است اگر چه این بیماری تب دار و تقریبا شدید است اما با رعایت یکسری از اصول شما می توانید به راحتی کودک تان را در منزل مراقبت کنید .

 

ادامه مطلب در سایت مدیکال آنلاین

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان


لوتوس بیماری ,مرغان ,آبله ,ایجاد ,مبتلا ,آبله مرغان ,بیماری آبله ,ادامه مطلب ,بروز ضایعات ,تقریبا شدید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بیا تو فیلم Serenityu8hyev9k Homepage هر چی بخوای هست بافتی | برنامه و بازی اندروید و آیفون رایگان تخفیف ویژه فقط برای امروز