اگزما به انگلیسی(eczema) یا درماتیت به التهاب یا آماس پوست گفته می‌شود که می‌تواند منجر به خارش، قرمزی، تورم، پوسته‌ریزی و دیگر نشانه‌ها شود. اگزما از یک کلمه یونانی به معنای جوش بالاآمده است.

اگزما یک بیماری مزمن است و بسیاری از داروهای این بیماری در واقع چرخه خارش را طولانی‌تر و التهاب را بیشتر و سیستم ایمنی بدن را نامتعادل می‌ نمایند. بعضی اوقات خارش به قدری شدید است که احساس می‌کنید باید داد بزنید، حتی خاراندن می‌تواند موجب خونریزی پوست شود.

اگزما و حساسیت پوستی چیست و عوامل ایجاد کننده آن چه چیزهایی می تواند باشد؟

اگزما یک بیماری مزمن پوستی است که به آن درماتیت اتوپیک نیز می‌گویند؛ در این بیماری پوست دچار التهاب، خارش و تحریک می‌شود. حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد بیمارانی که به مطب های پوست مراجعه می کنند، با یکی از انواع اگزماها درگیر هستند.

در واقع عمده ضایعاتی مثل سوزش،خارش، پوسته، ترک خوردگی، ترشح نوعی اگزما است و کلمه پیشوند یا پسوندی که به اگزما اطلاق می شود نوع اگزما را برای پزشکان مشخص و روش درمان را آسانتر می کند، مثلاً اگزمای تماسی که بر اثر تماس پوست با گچ، مواد شوینده یاسیمان و گرد و خاک به وجود می آید.

بعضی از علائم ابتلا به اگزما شامل: خارش و سوزش پوست، قرمزی، تاول و برآمدگی، تورم، برجستگی، پوسته‌پوسته شدن پوست است.

تماس با مواد خشن و یا خارش‌زا همچون پشم، آب و هوا و دمای بیش از حد گرم و یا بیش از حد سرد، حیوانات، استرس، دود سیگار، غذاهایی که باعث واکنش‌های حساسیتی می‌شوند؛ مثل گندم، لبنیات، آجیل وشکلات اگزما را تشدید می کنند.

 

ادامه مطلب در سایت مدیکال آنلاین

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان


لوتوس اگزما ,پوست ,خارش ,بیماری ,پوستی ,ادامه مطلب ,بیماری مزمن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اولین نیستیم اما بهترینیم لپ پارتی پاتوق معرفی کالا فروشگاهی بک لینک و رپورتاژآگهی خبری تنور سنتی ژینا کالا نمایندگی انحصاری تاچ بیوتی و هانی هیر آنلاین