پرستار سالمند

پرستاری شغلی پر از چالش است. این موضوع بخصوص در پرستاری از سالمندان دارای حساسیت‌های ویژه‌تری است. در نتیجه یک پرستار سالمند خوب باید دارای مشخصه‌ها و ویژگی‌هایی باشد که او را برای تصدی این شغل به نحو احسن مناسب سازد. در این مقاله وب‌سایت خدمات پرستاری سپید گستر، می‌خواهیم چند ویژگی مهم که یک پرستار سالمند خوب باید از آن برخوردار باشد را بررسی کنیم.

ویژگی یک پرستار سالمند

توانایی جسمی مناسب

سالمندان به طور معمول دارای مشکلات جسمی خاص هستند. این موارد باعث می‌شود که گاهی در برخاستن، نشستن و امور دیگر نیازمند کمک پرستار خود باشند. در این شرایط پرستار سالمند باید از نظر جسمی توانایی مناسبی داشته باشد؛ تا بتواند از پس این امور برآید.
توجه کنید که حتی اگر سالمند شما از نظر حرکتی محتاج کمک نیست؛ پرستاری که در شرایط بحرانی بتواند از عهده امور برآید؛ نیازمند توانایی جسمی کافی است.

دانش و تجربه

البته این یک ویژگی کلی است که همه پرستاران باید از آن به میزان کافی برخوردار باشند؛ اما دانش و بخصوص تجربه برای یک پرستار سالمند از اهمیت بیشتری برخوردار است. سالمندان به دلیل ماهیت سنی خود، در هر زمانی ممکن است دچار وضعیتی شوند که نیازمند کمک‌های فوری و تخصصی پزشکی است. پس طبیعی است که یک پرستار سالمند باید بتواند در این شرایط به خوبی از دانش و تجربه خود استفاده کرده و مشکل را مدیریت کند.

علاقه به شغل و داشتن روحیه خوب

سالمندان بیشتر از سایر افراد ممکن است دچار مشکلات روحی و روانی شوند. بسیاری از آنها اهل غر زدن هستند. میزان افسردگی در این گروه به دلایل مختلف، از جمله خانه‌نشینی بیش از حد و درگیری مداوم با دردهای مزمن بیشتر است. همچنین مشکلات حافظه و بیماری‌هایی مانند آلزایمر نیز مزید بر علت است؛ تا مراقبت از سالمند را به یک چالش جدی و نسبتا سخت تبدیل کند. در واقع یک پرستار سالمند خوب باید بتواند علاوه بر کنترل وضع موجود، به بهبود روحیه و شرایط سالمند نیز کمک کند. در نتیجه در این شرایط بسیار مهم است که پرستار بر ذهن خود مسلط بوده و از وضعیت روحی خوبی برخوردار باشد. بسیاری معتقدند که شرایط روحی خوب در پرستاران با توجه به سختی کارشان، تنها در صورت علاقه به این شغل ممکن می شود.

نظم، دقت و توانایی مدیریت امور

به طور معمول پرستاران سالمند دارای وظایف حاشیه‌ای بیشتری نسبت به سایر پرستاران هستند. آنها ممکن است در مواردی به مدیریت امور منزل نیز بپردازند؛ در نتیجه باید در این زمینه نیز از قدرت مدیریت خوبی برخوردار باشند. ایجاد ارتباط سازنده با اطرافیان سالمند، نظم‌دهی به ساعات شستشو و استحمام، خوردن وعده‌های غذایی، مصرف داروها و… از مواردی است که باید پرستار برای نگهداری از سالمند در منزل از عهده آن به خوبی برآید.

توجه به نیازهای خاص هر فرد

شاید این ویژگی را بیشتر از توانایی، بتوان در گروه مهارت‌های مورد نیاز پرستار سالمند در نظر گرفت. یک پرستار سالمند خوب می‌داند که نیازهای هر فرد با دیگران متفاوت است. هر سالمندی دارای وضعیت خاص خود است؛ بعضی از آنها دچار نوعی بیماری هستند؛ بعضی دارای سرگرمی‌های خاصی هستند؛ برخی ساعات خواب مشخصی دارند و… یک پرستار سالمند خوب قبل از شروع فعالیتش باید به‌طور کامل از این جزئیات مطلع شود. اطلاع از این جزئیات کمک می‌کند تا بتواند راحت‌تر وارد کار شده و بهتر از عهده وظایف محول شده برآید.
در نهایت ارتباط مستمر پرستار سالمند با فرزندان سالمند (یا هرکس که مسئولیت سالمند را برعهده دارد.) و دریافت اطلاعات تازه و ارائه نکات پیش آمده، موجب رضایت بیشتر دو طرف و بهبود کیفیت زندگی سالمند خواهد شد.


خدمات پرستاری سپید گستر سالمند ,پرستار ,دارای ,بتواند ,شرایط ,امور ,پرستار سالمند ,باید بتواند ,خوبی برخوردار ,مدیریت امور ,برآید توجه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

جامع ترین خبرنامه تخصصی گردشگری ساختمون zivarallat هیواتک ، تخصصی ترین سایت مشاوره رفع مشکلات رایانه و موبایل اسان یادبگیرلذت ببر املاک لنگرود | بنگاه لنگرود | مشاور املاک لنگرود|جاده چمخاله گروه خیریه یتیمان زهرا(س) لایت اسکین فروشگاه اینترنتی تخفیف آس ملودی