آیا می دانید دلایل ناباروری ن چیست؟ علت ناباروری چیست؟ علائم ناباروری چگونه تشخیص داده می شود؟ علل ناباروری و روشهای درمان آن چیست؟ درمان ناباروری ن چگونه است؟ علت باردار نشدن بی دلیل و علائم باردار نشدن چیست؟ در این مقاله به این سئوالات پرداخته می شود و مشکلات باروری ن مورد بحث قرار می گیرد.

مقدمه ای بر مشکلات باروری

باروری تحت عنوان حامله شدن در طی ۲ سال معمولی و بدون جلوگیری تعریف می شود. هرچند ناباروری تحت عنوان شکست لقاح و بارداری پس از یک سال مقاربت جنسی بدون جلوگیری تعریف شده است. اگر زن هیچگاه حامله نشده باشد به آن ناباروری اولیه و اگر قبلا حامله شده باشد به آن ناباروری ثانویه اطلاق می شود. ناباروری علل مختلفی دارد از جمله:

• آندومتریوز

• اختلال تخمک گذاری

• ناباروری لوله ای

• ناباروری با علت نامشخص

امروزه یکی از هر شش زوج (۱۷%) کشورهای صنعتی به دنبال درمان ناباروری است. نرخ ناباروری اولیه در کشورهای مختلف متفاوت بوده و از ۶% در چین، مالی، تانزانیا و زامبیا تا ۹% در فلیپین تا بیشتر از ۱۹% در سوئد و فنلاند و کانادا و یا ۱۸% در سویس متغیر است.

همچنین علت ناباروری متغیر بوده و در انگلستان ۲۰-۱۰ درصد موارد علت نامعلوم داشته، ۲۷% بخاطر شکست تخمک گذاری، ۱۴% به علت مشکلات لوله فالوپ و ۵% به علت آندومتریوز است. در این بین ۱۹% موارد به علت کم کیفیت بودن اسپرم مرد و ۵% به علل دیگر است (باتاچاریا و همکاران، ۲۰۱۰).

در مجموع در ۳۹% موارد ناباروری هر دوی مرد و زن مشکل دارند و مشکلات مرد عامل ۳۰% تمامی ناباروری ها است در حالی که مشکلات ناباروری در ن ۷۰% است که شامل علل اولیه ناباروری است (هاردوی و همکاران، ۲۰۱۸).

 

ادامه مطلب در سایت مدیکال آنلاین

ادامه مطلب در سایت وین تاپ وان


لوتوس ناباروری ,مشکلات ,چیست؟ ,ن ,درمان ,موارد ,جلوگیری تعریف ,ناباروری اولیه ,ادامه مطلب ,بدون جلوگیری ,مشکلات باروری ,بدون جلوگیری تعریف منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سیم کارت همراه اول وب سایت تفریحی واسه تو فروشگاه خرید پیامکی دانلود رایگان فروشگاه سایت بلاگ بیست ادبی دانلود رایگان سنندج درس