در این مطلب قصد داریم در مورد شرایط خروج از کشور برای بانوان ایرانی صحبت کنیم و به منظور گرفتن پاسپورت آنان شرایط مختلفی را برای شما بازگو کنیم ، در ادامه مطلب با وکلای موسسه امین همراه باشید.

قوانین و شرایط خروج بانوان از کشور

قوانینی برای بانوان ایرانی برای گرفتن پاسپورت در کشور عزیزمان ایران در نظر گرفته شده است که به طور خلاصه و مفید این شرایط و قوانین را براش شما دوستان بازگو خواهیم کرد.

اجازه خروج از کشور دختران

قوانینی برای بانوان ایرانی به منظور گرفتن پاسپورت و خروج از کشور وجود دارد که در اینجا به طور خلاصه به آن ها می پردازیم:

در قوانین جمهوری اسلامی ایران دختران بالای 18 سال ( تا سقف 40 سالگی ) برای خروج از کشور نیاز به اجازه سرپرست خود دارند ، (پدر ، همسر ) و آنها با اجازه سرپرست خود منعی برای دریافت گذرنامه نخواهند داشت.

اجازه خروج از کشور خانم های متاهل

در مورد اجازه خروج از کشور بانوان متاهل طبق ماده 18 قانون گذرنامه ، صدور گذرنامه و پاسپورت نیاز به اجازه همسر خواهد بود ، ماده 19 نیز عنوان کرده است که اگر کسانی طبق ماده 18 صد‌‌‌ور گذرنامه موکول به اجازه آنان است ‌از اجازه‌شان عد‌‌‌ول کنند‌‌‌، از خروج د‌‌‌ارند‌‌‌ه گذرنامه جلوگیری و گذرنامه تا رفع مانع ضبط خواهد‌‌‌ شد‌‌‌. همچنین لازم به ذکر است که طبق این ماده هر زمان و به هر دلیلی شوهر میتواند با مراجعه به اداره گذرنامه از اجازه خود عدول و همسر خود را ممنوع الخروج کند.

اجازه خروج از کشور خانم های مطلقه

همانطور که گفته شد بانوان تا سن 40 سالگی نیاز به اجازه سرپرست خود برای خروج از کشور دارند اما ن مطلقه تا سقف سنی 40 سال برای گرفتن گذرنامه نیازمند اجازه ولی قهری (پدر، جد پدری) یاداگاه دارند.

شرایط خروج از کشور برای بانوان


خدمات وکالت در اراک - کانون وکلای امین خروج ,کشور ,گذرنامه ,بانوان ,شرایط ,ماده ,برای بانوان ,شرایط خروج ,اجازه خروج ,اجازه سرپرست ,گرفتن پاسپورت ,برای بانوان ایرانی ,منظور گرفتن پاسپ منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان news 360 درجه seoinja جلسه مدرسه سایت وکیل دادگستری کلاس ششم محسن احمدی کتابخانه عمومی شیخ فضل الله تفضلی بهشهر