در جلسه امروز آموزش سئو من، امروز می خواهم فهرست کامل نکات مهم سئو و سئو رایگان را با شما به اشتراک بگذارم. بعضی از آنها اثبات شده اند و بعضی دیگر جای بحث دارند.

 

سئو چیست

سئو یا seo مخفف سه کلمه ی Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتور جستجو می باشد سئو سایت به مجموعه قوانینی که گوگل برای سایتها مشخص کرده و پیاده سازی آنها را سئو می گویند.  شما با بالا آمدن در نتایج موتورهای جستجویگوگل می توانید کسب و کار اینترنتی بسیار پر رونق و پولسازی را داشته باشید. 

سئو چیست؟

اگر سایت خود را برای موتورهای جستجوی گوگل بهینه سازی کنید، افراد بسیار زیادی می توانند به وب سایت شما مراجعه کنند و از تجربیات و تخصص شما استفاده کنند  و در این گونه موارد اگر شما فردی باهوش باشید، به راحتی می توانید با کمی بازاریابی هوشمندانه، بازدید کنندگان سایت خود را به کاربر تبدیل کنید و در یک بازه زمانی بسیار کوتاه های بسیار فوق العاده ای را داشته باشید.

 

بسیاری از این فاکتورها معمولا در آموزش سئو مورد توجه زیادی قرار نمی گیرند.

 

۱- سن دامنه: هر چه سن دامنه ی ثبت شده شما بیشتر باشد، رتبه آن دامنه در نزد گوگل بالاتر است و در سئو تاثیر مهمی دارد.

 

۲- کلید واژه هایی که در دامنه های تراز اول (Top Level Domain) هستند: در ارتقا رتبه تاثیر مستقیم ندارند، ولی وجود کلیدوازه هایتان در دامنه شما هنوز به عنوان نشانه ارتباط مستقیم بین فعالیت و کلیدواژه های شما است. در نهایت کلیدواژه هایی که در دامنه بیایند هنوز هم در نکات مهم سئو مورد توجه قرار می گیرند.

 

۳- کلید واژه ها در اولین کلمه دامنه: یکی از نکات مهم سئو رایگان است. دامنه ای که کلیدواژه های مورد نظر را در کلمه نخست دارد نسبت به سایت هایی که کلید واژه در دامنه ندارند و یا حتی سایت هایی که کلید واژه در میانه نام دامنه شان دارند برتری کامل دارند.

 

۴- مدت ثبت دامنه (شرایط ثبت گوگل یا A Google patent states): دامنه های معتبر و با ارزش معمولا برای طولانی مدت اری شده اند، در حالی که دامنه های کم ارزش به ندرت برای بیش از یک سال اری شده اند. بنا بر این زمان انقضای یک دامنه در آینده، می تواند به عنوان یک فاکتور تشخیص و پیش بینی اعتبار یک دامنه استفاده شود. پس طول مدت اعتبار دامنه می تواند از نکات مهم سئو سایت شما باشد.

 

۵- کلید واژه ها در نام زیر دامنه (Subdomain): یکی از موارد مورد اشاره در آموزش سئو استفاده از کلید واژه در دامنه است. پنل ۲۰۱۱ Moz تایید می کند که وجود کلید واژه در زیر دامنه می تواند رتبه وبسایت را ارتقا دهد و یکی از راه های سئو رایگان وبسایت باشد.

 

subdomain_keyword

 

۶- تاریخچه دامنه: یک وبسایت با مالک نامعلوم (مالک یک دامنه در whois قابل شناسایی است) یا از کار افتادن متعدد (مثل به روز رسانی نشدن و مهم تر از آن عدم تمدید مالکیت) به گوگل می گوید که تاریخچه این وبسایت را reset کند که باعث از بین رفتن لینک های مرتبط به سایت شما شده و بر سئو سایت شما تاثیر منفی دارد.

 

۷- تناسب دقیق دامنه (Exact Match Domain) یا EMD: اگر از لحاظ تناسب دقیق دامنه (تناسب کلید واژه ها با نام دامنه و مطالب) وبسایت با کیفیتی دارید هنوز می تواند برای شما مزیت هایی داشته باشد، البته . ولی اگر از این نظر وبسایت چندان با کیفیت نیست، می توانید در  EMD update این مشکل را حل کنید.

 

emd_twitter

 

۸- شخصی ماندن اطلاعات مالکیت در برابر عمومی بودن آن (Public vs. Private WhoIs): نکته ای که به ندرت در آموزش سئو به آن اشاره می شود شخصی نگه داشتن اطلاعات مالکیت (Private Whois information) است که می تواند نشانه ای از وجود اطلاعات پنهانی باشد. Matt Cutts در سال ۲۰۰۶ در Pubcon گفته:

 

وقتی من اطلاعات مالکیتی را در whois بررسی می کردم، اکثرا  از سرویس “شخصی نگه داشتن اطلاعات” (whois privacy protection service) استفاده می کردم که نسبتا عادی نیست.  روشن کردن این سرویس به خودی خود بد نیست، اما وقتی فاکتورهای مختلفی را کنار هم قرار می دهید، معمولا صحبت درباره یک دسته بسیار متفاوت از وب مسترها است (وب مسترهای مشکوک) به میان میاید تا کسی که یک یا چند وبسایت را دارد.

 

۹- مالکین دامینی که جریمه شده اند: اگر گوگل یه شخص خاص را به عنوان فرستنده هرمه (spammer) بشناسد، منطقی به نظر می رسد که سایت هایی که تحت مالکیت اوست مورد برسی مو شکافانه قرار دهدو می تواند برای سئو سایت شما مضر باشد.

 

۱۰- داشتن دامنه سطح بالا (با پسوند کشور) (Country TLD extension) : از دیگر نکات مهم آموزش سئو داشتن دامنه سطح بالا با پسوند کشور (Country Code Top Level Domain) مثل .ir .tk .ca و … به افزایش رتبه و سئو سایت در آن کشور خاص کمک می کند ولی قابلیت رتبه بندی جهانی سایت را کاهش می دهد.

 

 

 

فاکتورهای سطح صفحات (Page-Level Factors)

banner002

 

از نکات بسیار مهم آموزش سئو فاکتورهای سطح صفحات هستند.

 

۱۱- کلید واژه در تگ عنوان (Keyword in Title Tag): تگ عنوان دومین قسمت مهم محتوا است (در کنار محتوای صفحه) و بنابراین نشانه ای قوی از سئو فنی یا on-page SEO سایت شمامی باشد.

 

۱۲- تگ عنوان که با کلید واژه شروع شود: بر اساس Moz data آن تگ های عنوان که با کلید واژه شروع می شوند نسبت به آن تگ های دیگر می توانند عملکرد بهتری نشان می دهند و در سئو سایت موثر ترند.

 

title_tag_data

 

۱۳- کلید واژه در تگ های توضیحات (Description Tag): که نشانه دیگر ارتباط موثر است. در حال حاضر خیلی مهم نیستند ولی باز هم در سئو تفاوت ایجاد می کنند.

 

۱۴- وجود کلید واژه در تگ های H1: تگ های H1 تگ های دوم عنوان هستند، که نشانه دیگری از ارتباط موثر برای گوگل است. (بر اساس این مطالعات)

 

h1_ranking_study

 

۱۵- کلید واژه در عبارات پر تکرار در مطلب: استفاده از کلید واژه ای که بیش از همه استفاده شده است هم می تواند نشانه ای از ارتباط موثر باشد.

 

۱۶- حجم محتوا: مطالبی با حجم و تعداد کلمات بیشتر می توانند موضوعات بیشتری را پوشش دهند و به احتمال زیاد به مطالب کوتاه و سطحی ترجیح اساسی داده می شوند. SERPIQ متوجه رابطه مستقیم حجم محتوا با رتبه در صفحه نتایج جستجو (SERP) شده است.

 

content_length_seo

 

۱۷- چگالی کلید واژه: چگالی کلید واژه ها از  نکات مهم آموزش سئو است. اگرچه دیگر به اندازه گذشته مهم نیست، اما هنوز چگالی کلید واژه چیزی است که گوگل برای سنجیدن موضوع صفحه به کار می گیرد. البته زیاده روی کردن در تکرار کلیدواژه ها می تواند زیان آور باشد.

 

۱۸- نهان نمایی معنایی کلید واژه در دل محتوا (latent semantic indexing keywords in content (LSI: که کمک می کند موتور جستجو معنی دقیق کلمه 


طراحی مدرن دامنه ,واژه ,سایت ,گوگل ,تواند ,آموزش ,کلید واژه ,سایت هایی ,ارتباط موثر ,چگالی کلید ,داشتن دامنه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ناودون دانلود آهنگ | دانلود فیلم همه با هم اسپنتان آموزش حسابداری مالیاتی و مالیات شخصی روش ها و برنامه های مربوط به کامپیوتر فروشگاه اینترنتی ارزان استور Simpsons Profile یک عاشقانه آرام