شید یک صفحه‌ی نرم سبک بافت است که از موادی مانند پنبه، کتان، پلی استر و پارچه ساخته شده است. پرده‌ی شید از کلمه‌ی انگلیسی برگرفته شده است و معنای آن سایه می‌باشد. این پرده از یک تکه پارچه‌ای تشکیل شده است که در یک محور می‌چرخد. پرده‌های شید در دامنه‌های متنوع رنگی تولید می‌شوند که فقط کافی است طول و عرض خود را اندازه گیری کنید تا در این سایز پرده‌ی شما ساخته شود.

مدلهای دیگری از این محصول وجود دارد که قابلیت چاپ طرح دلخواه بر روی آنجا وجود دارد. جنس این نوع پرده می‌تواند از سولیت پی وی سی و یا پاچه بنر باشد.

پرده زبرا یکی از محبوبترین پرده‌های دکوراسیون است که سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده است. یکی از مهم ترین قابلیت‌های پرده، زبرا: کنترل مقدار نور وارد شده به محیط می‌باشد، در پرده زبرا یک دسته‌ برای کنترل وجود دارد که پرده را می‌توانید در حالتی تنظیم کنید که نور به صورت نیمه وارد محیط شود.

پرده زبرا از یک پارچه که بصورت افقی از تور و پارچه بافته شده است تشکیل شده است که این پارچه به صورت دو لایه بر روی هم قرار میگیرد. هنگامی که پارچه ها و توری های این دو لایه بر روی هم قرار میگیرند نور وارد میشود. برای تاریک کردن محیط و جلوگیری از عبور نور با کشیدن طناب زبرا قسمت پارچه ای پرده بر روی توری قرار میگیرد و سبب جلوگیری از ورود نورد میشود.

مکانیزم جمع شدن شید و زبرا با هم تفاوت ندارند و کاملاً مشابه هم است بطوریکه پارچه در قاب بالای پرده بصورت رول جمع می‌شود.

با تفاوت شید و زبرا همراه باشید.

عملکرد پرده زبرا

در حال حاضر جدید ترین نوع پرده، پرده های دبل یا به اصطلاح شب و روز می‌باشد.

این نوع پرده از مکانیزم پرده زبرا و شید استفاده میکند با این تفاوت که از یک لایه شید ساده در زیر و یک لایه توری طرح‌دار در رو تشکیل شده است. هر کدام از این لایه ها بصورت جداگانه بالا و پایین می‌رود. قابلیت موجود در پرده دبل این امکان را فراهم میکند که با جمع کرده لایه ی زیرین بتوانید در طول روز از نور استفاده کنید و در شبها برای جلوگیری از دیده شدن فضای داخل لایه ی زیرین را تا حد نیاز پایین آورید.


hotdecor پرده ,زبرا ,لایه ,پارچه ,جلوگیری ,تفاوت ,پرده زبرا ,وجود دارد ,چیست؟ پرده ,قرار میگیرد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آموزش عکاسی کارشناسی ارشد کارآفرینی پیام نور مازندران پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان اینجا همه چی هست ارزانی بروز ترین اخبار دنیا tazehhh