دعوای خلع ید در حقیقت به معنای تصاحب ملک بدون اجازه صاحب اصلی ملک می باشد. معمولا وال کاری دعوای خلع ید در نزدیک ترین دادگاه به محل ملک تعیین می شود. در این میان واژه ای به نام اجرت المثل ایام تصرف بیان می شود به این معنا که در ایام تصرف شما می توانید اجرت تصرف را طبق نظر کارشناس دادگاه دریافت کنید. با رعایت این شرایط می توانید هم حکم تخلیه ملک خود را بگیرید و هم اجرت المثل ایام تصرف ( اجاره بهای ایام تصرف ) را از متصرف دریافت کنید .

 

مال غیر منقول چیست؟

معنی واژه مال غیر منقول از کلمه ثابت و غیر قابل حرکت می آید مال غیر منقول به چیزی می گویند که ثابت و غیر قابل حرکت دادن و جا به جایی باشد ؛ مثل زمین ، ملک . دعوی خلع ید نسبت به این قبیل از اموال قابل رسیدگی است و می توان آن ها را مطرح کرد .

اثبات مالکیت توسط مالک از طریق وکیل پایه یک دادگستری

شاکی دعوی خلع ید که در حقیقت همان مالک ملک است باید ابتدائاً ؛ مالکیت خود بر ملک و بعد تسلط و تصرف متشاکی ( غاصب ) بر مال را ثابت نماید .چنانچه عده ای به شکل شریکی مالی را غصب کرده باشند ، تمام آن ها غاصب کلیه مال به حساب آمده و در برابر مالک مسئولیت دارند .اگر شخص اول ملک دیگری را به شخص دومی اجاره دهد ، مالک آن ملک باید دعوی خلع ید را بر علیه هر دو نفر آن ها ارائه دهد .


جستجوی وکیل تصرف ,ایام ,اجرت ,مالک ,دعوی ,قابل ,ایام تصرف ,المثل ایام ,اجرت المثل ,قابل حرکت ,دریافت کنید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مجله میترا یو فایو دی ال | نرم افزار, بازی, کتاب, موبایل, عکس طراحی وب سایت "سایت کد" تبلیغات رز برترین رسانه فارسی نمایش ویژگی محولات الو رزرو erikagasht طلاق توافق | مراحل و شرایط طلاق توافقی