از سخنان پيامبر درباره ضررهاي مصرف غذای زیاد   از گفته های پيامبر در مورد ضررهاي پري شکم، شکم پری و مصرف زیاد غذا     پيامبر محمد مصطفي مي فرمايند: دل ترسو شکم سيري ناپذير و شهوت بالاي جنسي، همراهاني گمراه کننده در انجام اعمال ديني افراد هستند.
پيامبر مي فرمايد؛ پرهیز کنید از پر خوری و شکم را با فراواني در مصرف خوراک و نوشيدنی ها از بين نبريد که دل ها را مي ميراند.
پيامبر مي فرمايد؛ از زياده روی در غذا خوردن بپرهيزيد که نشان قساوت بر دل است و علت پرهیز از مصرف زیاد غذا این است که بدن را کند کرده و اِراده ها را از شنيدن اندرزها کم مي کند. و هر کس که به پرخوري و پرنوشي خو گيرد سنگ دل مي شود. همچنين سيري شکم نور معرفت را در دل هايتان از بين مي برد که پری زیاد معده ،مايه ي دور شدن از خداوند می شود و هر چه انسان به گرسنگي نزديک تر باشد نور حکمت به سويش مي آيد، در برابر خداوند هم هيچ چيز بد حالت تر از پري شکم نيست. پيامبر گفته منفورترين شما در برابر خدا پرخواب ترين و پرخورترين شماست.
پيامبر گفته سيري زياد بدن مايه سستي در عبادت و به وجود آمدن بيماري در بدن است. پيامبر گفته مومن به اندازه ي يک معده غذا مي خورد و کافر به اندازه هفت معده. همچنین می فرمایند؛ يک سوم معده براي خوراک است، يک سوم دیگرش براي نوشيدن و آن يک سوم براي نفس کشيدن.  

 

همیشه بهار پيامبر ,زیاد ,مصرف ,معده ,گفته ,سيري ,پيامبر گفته ,مصرف زیاد ,غذای زیاد ,مصرف غذای منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

pishgamansanat ikereywp Webbplats فیلم پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان bowSixshop خرید اینترنتی شعر