گوینده: مریم پاک ذات

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی: یوبان

مدت زمان: 04 ساعت و 29 دقیقه

.

زنی در گیر و دار زندگی

کلوئه قهرمان کتاب «من او را دوست داشتم» زنی‌ست که مانند ن دیگر همسرش را دوست دارد و  زندگی در کنار او و فرزندان‌شان جریان زندگی را برای او تفسیر می‌کند. ولی دست سرنوشت داستانی را برای این زن رقم می‌زند و او را از آرامش دور می‌کند. در طی این مسیر او مجبور به همسفر شدن با پدر شوهرش می‌شود که تا آن زمان رابطه گرم و صمیمی با او نداشته است. در این سفر مکالماتی بین آن‌ها شکل می‌گیرد که درون مایه داستان را شکل می‌دهد. کتاب روایت‌گر زندگی در زمان‌های دشوار است. زمانی که بین ماندن و رفتن، جنگیدن و تسلیم شدن و … مردد می‌مانیم. «…یک روز مدت‌ها قبل، دختر کوچیکم رو به شیرینی ی بردم. خیلی به ندرت پیش میومد که با دخترم به شیرینی ی برم. برای ما خیلی کم پیش میاد که دست اونا رو بگیریم و حتی نادرتر این که با اون‌ها تنها باشیم. صبح یک روز یکشنبه بود، قنادی پر بود از آدم‌هایی که تارت میوه‌ای و کیک می‌ن. در راه برگشت او از من یک تکه نون باگت خواست تا بخوره. به او ندادم. گفتم:”نه، سر میز می‌خوری.” به خونه اومدیم و سر میز نشستیم تا ناهار بخوریم. یک خانواده‌ی کوچیک کامل، من نون را بریدم. به این کار اصرار داشتم می‌خواستم به قولم عمل کنم. اما وقتی نون را به دخترم دادم اونو به برادرش داد…»

آنا گاوالدا، سرنوشت مشترک با قهرمانانش

آنا گاوالدا در سال 1970 در بولین پاریس دیده به جهان گشود. وی دوران کودکی پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. تا 14 سالگی در کنار پدر و مادر خود با آرامش روزگار را سپری کرد. ناگهان دنیا روی دیگر خود را به او نشان داد، زیرا پدر و مادرش از هم جدا شدند و او و خواهران و برادرانش را به عمه‌ها و خاله‌ها سپردند. آنا به خاله خود که 13 بچه داشت سپرده شد. او در مدتی که نزد خاله‌ی خود زندگی می‌کرد به کارهای مختلفی مانند: پیشخدمتی، گل ی، ندگی و … روی آورد و بعد از آن با بورس تحصیلی به سوربن رفت. در سن 22 سالگی با یک دامپزشک ازدواج کرد ولی بعد از گذشت چند سال همسرش او را ترک کرد. قهرمان‌های داستان‌های گاوالدا تجربیات مشابهی با او دارند و به گفته خود او سبک زندگیش در پرورش قهرمان‌هایش تاثیر بسیار داشته است. گاوالدا آثار بسیاری را به رشته تحریر در آورد از جمله آثار وی که در ایران نیز ترجمه شده است می‌توان به «دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد»، «گریز دل‌پذیر»، «پس پرده» اشاره کرد.

صدای قهرمانان زندگی

شرکت آوانامه با همکاری نشر یوبان کتاب صوتی «من او را دوست داشتم» را تولید و منتشر کرده است. مریم پاک‌ذات با صدای زیبا مخاطب را مجاب به هم‌ذات پنداری با قهرمان داستان می‌کند. آوانامه شما را به همراه شدن با قهرمان داستان دعوت می‌کند.

 

.

بخشی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

نسخه کامل کتاب صوتی من او را دوست داشتم را می توانید از اینجا دانلود کنید.