در این مطلب از سفرزون می خواهیم شما را با خود به کویری ببریم که فاصله چندانی از تهران ندارد و با طی مسافت سه چهار ساعته می توانید به آن برسید، درباره کویر ورزنه حرف می‌زنیم، زیباترین کویر مرکزی ایران که در دل خود بزرگترین سایت تفریحی کویری را دارد. اگر کویر تا به حال نرفته اید و نزدیک ورزنه و کویر ورزنههستید باید بدانید در حال ظلم کردن به خود هستید، با ما در  مجله گردشگری سفرزون همراه باشید تا قدم به قدم شما را با این کویر و تفریحاتی که می توانید در آن داشته باشید آشنا کنیم.

کلیاتی در مورد کویر ورزنه

کل منطقه با عنوان بیابان خارا شناخته می شود ولی واقعیت این است تفاوت آشکاری مابین بیابان خارا و کویر ورزنه وجود دارد. تپه های بیابان خارا عموما سست هستند و مکان خوبی برای کویر گردی نیستند، مکان بیابان خارا در انتهای کویر است در صورتی که کویر ورزنه نزدیک به ورزنه است.

کویر ورزنه نام خود را از شهر ورزنه گرفته است، رمل ها و تپه های آن شنی اند و مناظر زیبا و عجبی دارد. بزرگترین سای تفریحی کویری ایران در این قسمت وجود دارد. پوشش گیاهی و جانوری در آن قابل ملاحظه است، حیواناتی چون روباه شنی و سارگپه در کنار گیاهانی چون اسکبیل و تق تقو وضعیت زیست بوم را غنی کرده است.

تفریحات کویر ورزنه

پیاده روی

اگر تا به حال در کویر پیاده روی نکرده باشید احتمالا، اینکه به شما بگویند پیاده روی در کویر یک تفریح است بیشتر به نظرتان یک شوخی بی مزه به نظر برسد، اما آنان که در کویر پیاده روی داشته اند خوب می دانند پیاده روی در کویر یک تفریح جان ادامه مطلب.

 بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.


مجله‌ی گردشگری کویر ,ورزنه ,پیاده ,خارا ,بیابان ,کویری ,کویر ورزنه ,بیابان خارا ,کویر پیاده ,وجود دارد ,تفریحی کویری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

انجام پروژه برنامه نویسی با متلب MATLAB کُنجِ دنجِ مجآزیم اینما فیلم Memaribank bobbysfptv191 seite razmohajerat آپولو اخبار لحظه ای و فوری ورزشی تخفیف دونی دانلود نمونه سوالات استخدامی