با پارت ششم آموزش اکسل ویژه حسابداری در خدمت شما هستیم.همراه ما باشید

تغییر اندازه سلول های کاربرگ
همانطور که قبلاً اشاره شد به هر یک از مستطیل های کاربرگ، سلول گفته می شود. در هر یک از این سلول ها می توانیم از حروف، اعداد و علائم مختلف استفاده نماییم. حالا اگر مانند تصویر ۱۲، در یک سلول – در اینجا A1 – متنی تایپ شود که از اندازه ی سلول بزرگ تر باشد، با کلیک روی سلول کناری – در اینجا B1 – و نوشتن متنی در آن و چاپ صفحه، قسمتی از نوشته ی سلول اول (A1) که از محدوده ی آن خارج شده است، نشان داده نمی شود.

برای حل این مشکل، روی سلول راست کلیک کرده و گزینه ی …Format Cells را انتخاب می نماییم.

در پنجره ای که باز می شود، به سراغ زبانه ی Alignment می رویم.

در قسمت Text control  سه گزینه می بینید:

  • Wrap text: با انتخاب این گزینه، ارتفاع سلول آنقدر بزرگ می شود تا نوشته در آن جا شده و قابل رویت باشد.

Shrink to fit: با انتخاب این گزینه، ارتفاع و عرض سلول تغییری نمی کنند، بلکه اکسل اندازه ی نوشته را آنقدر کوچک می کند تا در سلول جا شود.

Merge Cells: این گزینه برای ادغام چند سلول است. در تصویر ۱۲، عبارت « پورتال یو سی (شما می توانید) » به اندازه ی ۳ سلول (از سلول A تا سلول C) جا گرفته است. خب؛ ما می توانیم این سه سلول را با هم ادغام کنیم.

سپس از Format Cells و زبانه ی Alignment گزینه ی Merge Cells را انتخاب می نماییم.

کته: تمامی مواردی که در مورد Alignment بیان شد از نوار (Ribbon) بالای اکسل در زبانه Home نیز در دسترس می باشند.


آموزش اکسل ویژه حسابداری سلول ,اکسل ,cells ,اندازه ,گزینه ,alignment ,merge cells ,گزینه، ارتفاع ,ویژه حسابداری ,اکسل ویژه ,آموزش اکسل منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

{{ دانلود مود های بازی ɢтα ѕα }} ارزانی مهریز موزیک | دانلود آهنگ جدید میرصالحی Rose Gold Shine Ariyan Holding تبلیغات اینترنتی