در این درس از آموزش کامپیوتر امروز میخواهیم رفع مشکل صفحه آبی مرگ ویندوز 7 رو مورد بررسی قرار بدیم.

کاربران سیستم عامل ویندوز حداقل برای یک بار هم که شده تجربه مشکل صفحه آبی ویندوز و ریست شدن کامپیوتر خود را داشته اند. این مشکل با توجه به فراگیر بودن در ویندوز 7 ، در این مقاله بررسی می گردد.صفحه آبی ویندوز نشانگر بروز اختلال جدی در سیستم است.

صفحه آبی مرگ ویندوز 7 چه موقع نمایش داده می شود؟

این پیغام معمولا زمانی به نمایش در می آید که یک ایراد جدی در سخت افزار کامپیوتر شما رخ داده باشد و یا به دلیل بروز مشکل در نرم افزار های نصب شده روی ویندوز شما، کارکرد سخت افزاری سیستم دچار اختلال شده باشد. به علت وجود این مشکلات ویندوز شما سریعا ریست می شود تا از بروز صدمات جدی تر به آن جلوگیری شود. در صفحه آبی مرگ ویندوز همیشه کد خطای مربوطه نمایش داده می شود تا شما بتوانید دلیل ریست شدن ناگهانی کامپیوتر خود را پیدا کنید. البته به صورت پیش فرض صفحه آبی مرگ ویندوز سریعا محو می شود اما شما می توانید کاری کنید تا این صفحه به سرعت از بین نرود.

هنگام مشاهده صفحه آبی مرگ ویندوز چه باید کرد؟

بعد از مشاهده صفحه آبی مرگ ویندوز و پس از ریست شدن کامپیوتر شما ، قبل از بالا آمدن ویندوز 7 پنجره ای با چند گزینه برای شما به نمایش در می آید که ما پیشنهاد می کنیم گزینه Last Good Configuration را انتخاب کنید تا ویندوز شما به حالت قبل از بروز خطا برگردد. این گزینه باعث می شود تغییرات رجیستری ویندوز که کار قلب ویندوز را انجام می دهند به حالت پیش فرض در آید. پس از انتخاب این گزینه به احتمال بسیار زیاد ویندوز شما بالا آمده و بدون مشکل کار خواهد کرد.

برای حل مشکل blue screen چه باید کرد ؟

به یاد بیاورید که آیا درایور کارت گرافیک ، مادربورد یا . را بروزرسانی و یا نصب مجدد نکرده اید؟ آیا سخت افزار جدیدی به سیستم اضافه کرده اید که باعث بروز این مشکل شده است؟

علاوه بر سوالات بالا، باید این احتمال را بدهید که هارد دیسک شما دچار صدماتی شده باشد که در برخی از قسمت های هارد این مشکل بروز پیدا کرده و باعث اختلال در کار ویندوز می گردند. همچنین اگر درایو اصلی ویندوز شما که معمولا درایو C است به اندازه ای پر شده باشد که کمتر از 5 درصد فضای خالی در آن باشد احتمال نمایش صفحه آبی مرگ ویندوز بیشتر می شود.

علاوه بر داشتن یک آنتی ویروس که همیشه آپدیت باشد ، حتما همیشه آپدیت های جدید مایکروسافت را برای ویندوز خود دریافت کرده و نصب کنید.

در پایان متذکر می شویم که اگر مشکل نمایش صفحه آبی ویندوز ادامه داشت حتما هارد دیسک خود و حافظه Ram خود را با مدل های دیگر تست و سیستم را بررسی کنید.


آموزش کامپیوتر ویندوز ,صفحه ,مشکل ,نمایش ,کامپیوتر ,بروز ,مشکل صفحه ,نمایش صفحه ,همیشه آپدیت ,هارد دیسک ,مشاهده صفحه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

نوید سلامت نابغه ی کوچک رهام کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. زمین سوخته فروشگاه مقالات دانشجویی محصولات اورگانیک سایت پست نما ساری مدیا , دانلود اهنگ