فرهنگ در لغت نه دارای بار معنایی مثبت است و نه منفی .!
شاید بتوان اینگونه بیان کرد که واژه ای است با معانی نه چندان منطبق برهم !
گاه به معنای اصول استفاده ار چیزی بکار میرود همانند فرهنگ استفاده از موبایل ، گاه به معنای رعایت قوانین همانند فرهنگ ترافیک و گاه پا را فراتر گذاشته و برهه ای کامل از زندگی بشری را در بر می گیرد همانند فرهنگ ایرانی ، اسلامی .
پس می بینیم که شاید نتوان بطور دقیق معنی واحدی برای این لغت و استفاده از آن داشته باشیم .
شاید بسیاری بر این عقیده باشند که واژه فرهنگ تماما بار معنایی مثبت است ولی اگر با دقت و وسواس بیشتری بیندیشیم می توان گفت که اگر فرض بر مثبت بودن فرهنگ بگذاریم گس چگونه می توانیم جنبه های منفی نهفته در آن را توجیح کنیم .!؟
به عنوان مثال : فرهنگ اقوام و ملل را در طول تاریخ در نظر بگیرید : فزهنگ اسلامی ، ایرانی ، یونانی و
آیا میتوان گفت همه این نام ها در پس واژه فرهنگ دارای بار معنایی مثبت هستند !؟
مگر نه اینکه بسیاری از خونریزی ها ، غارت و چپاول ها ، دروغگویی ها ، نسل کشی ها ، کشور گشایی ها به قیمت خون بشریت و در زیر سایه همین فرهنگ ها ، انجام گرفته است !
شاید گروهی اینطور توجیح کنند که اینگونه اتفاقات بدلیل سوء استفاده گروهی معدود صورت گرفته است ! قبول !
اما آیا همین دوستان اگر بخواهند تاریخ و فرهنگ همین اقوام را بررسی کنند می توانند همین نقاط تاریک را به همان دلیلی که خودشان گفته اند ! نادیده بگیرند و حذف کنند !؟ براستی نه .

 

دانلود در ادامه در ادامه مطلب

 



پیپ ، توتون پـیـپ (خـریـد پـیـپ دسـت سـاز) فرهنگ ,استفاده ,همین ,شاید ,مثبت ,معنایی ,معنایی مثبت ,همانند فرهنگ ,واژه فرهنگ منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

محمود دوکس فیلم سرگرمی ps4 پخش تراکت در تهران اطلاعات تخصصی در حوزه چوب، ام دی اف و پلای وود ترک مواد مخدر emsg-ar EMDADBAZAR امداد بازار gold-songs آهنگ طلایی