اقا علی عباس

نطنز- همزمان با رحلت پیامبر اکرم (ص)، آیین سنتی مذهبی چهل هشتم ( چئل اشتم ) با حضور جمعیت عاشق ولایت و امامت در آقا علی عباس (ع) بادرود برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، ۴۸ روز بعد از شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در منطقه بادرود که مصادف با رحلت پیامبر اعظم(ص )و شهادت امام حسن مجتبی(ع) است به روز «چئل اشتم» معروف و مشهور است.

Image result for ‫تصاویر 28 صفر در اقا علی عباس‬‎

در این روز خاص جمعیت از سراسر کشور به ویژه از شهرهای اطراف به پابوس زیارت حضرت آقاعلی عباس و شاهزاده محمد(ع) رهسپار می شوند تا بادرود یکی از روزهای خاص تاریخش را نظاره کند.

اگرچه مراسم گرامیداشت ارتحال پیامبر مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در تمامی شهرهای کشور برگزار می شود، اما در بادرود این روز به صورت یک روز خاص در تقویم این سرزمین گنجانده شده است.

Related image

علت این واقعه تاریخی را با استناد به معتبرترین «زندگینامه حضرت آقاعلی عباس »که توسط «حضرت آیت الله امامت کاشانی» چاپ و انتشار یافته را بررسی می کنیم.

حضرت امام رضا(ع) برادر حضرت آقاعلی عباس و شاهزاده محمد(ع) در روز آخر ماه صفر سال ۲۰۳ قمری به زهر مأمون جفا پیشه در طوس به شهادت رسید.

خبر شهادت آن امام همام ۱۷ روز بعد یعنی در روز چهارشنبه ۱۷ ربیع الاول ۲۰۳ قمری به حضرت آقاعلی عباس (ع) و یارانش در بادرود رسید. این بزرگواران که از راه اهواز به ایران وارد شده و پس از طی مسیر از نهاوند و ساوه به قم و سپس کاشان آمده بودند مدت ۱۷ شبانه روز هم میهمان عبدالجبار طبرسی حکمران کاشان بودند و سپس از طریق ابوزید آباد فعلی راه یزدلان را طی و به بادرود رسیدند و خبر شهادت امام رضا (ع) را در هفدهم ربیع الاول در این خطه دریافت کردند .

Related image

 مردم و حاکم بادرود که از عاشقان به اهل بیت بودند مدت ۴۰ شبانه روز به طرز شایسته ای از آنان پذیرایی می کنند، بعد از برگزاری مراسم باشکوه اربعین امام رضا(ع)  در بادرود در سال ۲۰۳ قمری آنان قصد انتقام خون به ناحق ریخته برادر خویش امام رضا (ع) از راه کویر عازم طوس می شوند و سپس در روز ۱۴ جمادی الاول ۲۰۳ هجری قمری ، یعنی ۷۴ روز پس از شهادت امام رضا(ع) حضرت آقاعلی عباس و شاهزاده محمد(ع) و جمعی از یارانشان که برخی از اهالی بادرود و اطراف بوده اند با لشگریان مأمون که از طوس به این خطه آمده بودند درگیر و تمامی یاران آن امامزادگان که «حسن نراقی مورخ معاصر» در کتاب «آثار تاریخی کاشان و نطنز» تعداد آنان را ۱۲ نفر ذکر کرده به شهادت می رسند و پس از درگیری شدید ابتدا شاهزاده محمد(ع) که برادر کوچکتر بوده و سپس آقاعلی عباس(ع) به طور مظلومانه ای به شهادت می رسند.

اما به نقل ارقام ذکر شده حضرت آقا علی عباس و شاهزاده محمد(ع)  بایستی در روز ۲۸ صفر به بادرود وارد شده باشند که یکی از علل ازدحام بیش از حد زائران و مجاوران به این آستان مقذس  در روز خاص ۲۸ صفر را بایستی تجدید عهد و پیمان مردم این منطقه با این دو بزرگوار در روز ۲۸ صفر ذکر کرد که ارزنده است این روز به رسم پیشینیان منطقه هر ساله با کرامت و شور بیشتری برگزار می شود.

Image result for ‫تصاویر 28 صفر در اقا علی عباس‬‎

در توصیف شرح حال این دو بزرگوار حضرت آقا علی عباس و شاهزاده محمد (ع) ) چنین آمده است. حضرت آقا علی عباس و شاهزاده محمد (ع) از فرزندان بلافصل حضرت امام موسی کاظم (ع) هفتمین امام ما شیعیان هستند، کنیه مبارک حضرت علی عباس، اباایوب و کنیه مبارک حضرت محمد ابااسحاق است.
بارگاه این دو بزرگوار در جوار شهر بادرود و در ۳۸ کیلومتری نطنز و در هشت کیلومتری جاده ترانزیت تهران- جنوب واقع شده و دارای بزرگترین گنبد در خاورمیانه است.


بادرود رسانه حضرت ,بادرود ,عباس ,امام ,شهادت ,محمد ,شاهزاده محمد ,آقاعلی عباس ,حضرت آقاعلی ,شهادت امام ,آمده بودند منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سمپل دانلود - دانلود نمونه سوال، آزمون، کلیپ آموزشی بی متال ناخدای عشق مهدویت دانلود موزیک جدید چیک دانلود|دانلود رمان|دانلود رمان جدید