روستای ابیانه یکی از زیباترین و کهن‌ترین روستاهای ایران و روح سرخ کاشان است. روستایی در دامنه کوه کرکس که در ارتفاع ۲۲۲۲ متری از سطح دریا قرار گرفته تا یکی از مرتفع‌ترین نقاط مسی ایران باشد. مردمان روستای ابیانه برای قرن‌ها از تمدن و تحولات در سایر نقاط دور افتاده بوده‌اند که همین موضوع موجب شده آداب‌ورسوم سنتی و زبان و لهجه قدیمی خودشان را حفظ کنند. از این رو ابیان به موزه‌ای زنده بدل شده است. در این مطلب مجله گردشگری سفرزون ما از ابیانه برای شما گفته‌ایم. همراه ما باشید.

نمی‌توان با استناد به مدرک روشنی قدمت ابیانه را تخمین زد، اما گفته می‌شود کهن‌ترین زیستگاه انسانی در حاشیه دشت کویر ایران با پیشینه‌ای ۱۵۰۰ ساله است. این قدمت طولانی با نگاهی به آثار باستانی روستا کاملا باورپذیر خواهد بود. در ابیانه بناهایی از دوره‌های مختلف تاریخی مانند ساسانی، سلجوقی، صفوی و قاجار بجای مانده که عمر دراز روستا را نشان می‌دهند. آب‌وهوا و موقعیت عالی ابیانه باعث شده سفر به این روستا تجربه‌ای شیرین باشد.

روستای ابیانه؛ یک روستای تاریخی سرخ | از جاهای دیدنی کاشان

روستای ابیانه - یک سفر متفاوت

روستای ابیانه | یک سفر متفاوت

روستای قرمز رنگ ابیانه از توابع بخش مرکزی شهرستان نطنز اصفهان است و در ۳۵ کیلومتری شمال غربی نطنز قرار دارد. شهرت اصلی روستا بخاطر معماری و رنگ خاص ساختمان‌هایش است که بر روی دامنه شیب‌داری در شمال رودخانه برزرود بنا شده‌اند. مردمان این روستای چندطبقه با گویش پهلوی سخن می‌گویند که به‌سبب ‌دورافتاده بودن روستا همچنان استفاده می‌شود. پوشش سنتی مردان روستا شلوار گشاد و دراز سیاه‌رنگ و لباس ن پیراهنی بلند گلدار و رنگارنگ با چارقدهای سفیدرنگ است که ساکنین همیشه بر تن می‌کنند.

محلی‌ها ابیانه را ویونا می‌خوانند که از دو واژه وی به معنی بید و ویانه یعنی بیدستان تشکیل می‌شود که بخاطر بیدستان بودن محل روستا در گذشته به آن اطلاق می‌شده است. در حال حاضر نیز مزارع و باغات فراوانی در اطراف روستا وجود دارد که با تعدادی غنات آبیاری می‌شوند. ساکنین ابیانه به کشاورزی، باغداری و دامداری مشغولند و محصولاتشان شامل گندم، جو، سیب‌زمینی، و انواع میوه مخصوصا سیب، آلو، گلابی، زردآلو، بادام و گردو است.

خانه‌های روستای کهن ابیانه

خانه های ابیانه

خانه های ابیانه ، از جاذبه های این کشور هستند

اصلی‌ترین جاذبه ابیانه خانه‌هایش هستند که در دامنه کوه و بصورت پلکانی و با نماهای کاه‌گلی و زیرطاقی‌های سفید ساخته شده‌اند و پنجره‌های زیبا و چوبی ‌آن‌ها را مزین کرده‌اند. کوچه‌های روستا بخاطر پیش‌آمدگی ایوان خانه‌ها تنگند و خودشان جذابیتی خاص پیدا دارند. برای جلوگیری از جریان یافتن باد این کوچه‌ها به شکل نامنظم ساخته شده‌اند. نمای خارجی خانه‌ها با خاک رس که از معادنی در نزدیکی روستا قابل استخراج است پوشیده ادامه مطلب.

 بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.


مجله‌ی گردشگری ابیانه ,روستا ,روستای ,بخاطر ,شده‌اند ,می‌شود ,روستای ابیانه ,ساخته شده‌اند ,ابیانه برای ,روستا بخاطر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

هر چی که بخوای دبیرستان غیردولتی سلام نامور سنگ کلیه سوالات مربوط به کلاس ششم ابتدایی اجاره انواع خودروهای ایرانی و خارجی مرکز سخت افزار ایران اجناس فوق العاده