آموزش مهارت های زندگی به علامه‌ای های کوچک از اولویت های مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه‌طباطبایی در مقطع ابتدایی است. در این کلاس‌ها و کارگاه‌ها دانش آموزان مهارت هایی را می آموزند تا شخصیتی مستقل داشته باشند.

مهارت هاي زندگي چيست؟

توانايي انجام رفتارهاي سازگارانه و مثبت به گونه‌اي که فرد بتواند به گونه بهتر و موثرتري با مشکلات و دشواري هاي زندگي روزمره خود کنار بيايد و مسئوليت هاي اجتماعي و شخصي زندگي را بهتر بپذيرد و توانمندي هايش را بروز دهد و از آسيب‌هاي ناشي از ناتواني درحل مشکلات در امان بماند.

در واقع توانايي‌هايي که باعث ارتقاي بهداشت رواني افراد جامعه، غناي روابط انساني، افزايش سلامت و رفتارهاي سالم در سطح جامعه مي‌شود.

اين مهارت‌ها به افرادکمک مي‌کنند هم خودشان و هم جامعه را از آسيب‌هاي رواني  اجتماعي حفظ کرده وسطح بهداشت رواني خويش و جامعه را ارتقاء بخشند. پس در واقع مهارت‌هاي زندگي هم به صورت يک راهکار ارتقاي سلامت رواني و هم به صورت ابزاري در پيشگيري از آسيب‌هاي رواني  اجتماعي مبتلا به جامعه نظير، آزار کودکان، خشونت‌هاي خانگي و اجتماعي، خودکشي، اعتياد، ايدز و موارد مشابه قابل استفاده است.


منه امروز زندگي ,جامعه ,مهارت ,رواني ,اجتماعي ,آسيب‌هاي ,رواني  اجتماعي ,آسيب‌هاي رواني  ,بهداشت رواني ,آسيب‌هاي رواني  اجتماعي منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

قلب برای ِ زندگی بس است منجی نوشته های یک زن متاهل ولی تنها ایران مقتدر کالای ارزان دانللود آهنگ و فلیم | بزرگترین مرجع وبلاگ نویسان |