پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و نماز

در حال نماز صدای دیگ جوشان از سینه آن حضرت شنیده می شد و یکی از همسران آن حضرت می گوید که پیامبر صلی الله علیه و آله با ما سخن می گفت و ما با او سخن می گفتیم، ولی آنگاه که برای نماز حاضر می شد چنان بود که گوئی اصلاً ما او را نمی شناسیم و او هم ما را نمی شناسد. چنانکه روایت شده که ابراهیم خلیل (علیه السلام) صدای ناله اش از مسافت یک میل شنیده می شود و در هنگام نماز هم چون دیگ جوشان سینه اش در اضطراب بود.(3)
هرگاه به نماز بر می خاست چهره اش به جهت خوف از خداوند تغییر می کرد و همچنین آمده که هر وقت به نماز می ایستاد گویا جامه ایی پهن شده بر روی زمین بود.
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در توصیه به یار با وفای خویش حضرت ابوذر می فرماید:
یا اباذر جعل الله قرة عینی فی الصلاة وحبب الی الصلاة کما حبب الی الجایع الطعام و الی الظلمآن الماء و ان الجایع اذا اکل شبع و ان الظلمان اذا شرب روی و انا لا اشبع من الصلاة. قلت: فای الصلوة افضل و قال: طول القنوت.
ای اباذر! خداوند روشنی چشم مرا در نماز قرار داده. و نماز را چنان محبوب من ساخته، که غذای لذیذ را برای گرسنه، و آب گوارا را برای تشنه محبوب و عزیز قرار داده است. ای اباذر: همانا گرسنه از غذا و تشنه از آب سیر می گردد ولی من از نماز هرگز سیر نمی گردم.
اباذر پرسید: یا رسول الله صلی الله علیه و آله کدام نماز افضل و برتر است؟
حضرت فرمود: نمازی که قنوتش طولانی باشد!


اوج بندگی نماز ,الله ,علیه ,اباذر ,پیامبر ,حضرت ,الله علیه ,قرار داده ,پیامبر اکرم منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

محمدجلال ژاله Leftroom سیستان استور جدیدترین اخبار ایران و جهان به دنبال یه لبخند از ته دل فروشگاه سینا تیم | خرید محصولات گیمینگ فایل ایرانیان - دانلود فیلم و سریال ایرانی و خارجی فیل دانلود فیلتر شنی