برداشت گردو

نطنز- مدیرجهاد کشاورزی نطنز گفت: برداشت گردو در این شهرستان آغاز شده و پیش بینی می‌شود حدود ۴۰۰ تن گردو از باغات منطقه برداشت شود.

عبدالرضا مهدی بادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز ، تصریح کرد: سرما زدگی و خشک شدن سر شاخه‌های درختان در اثر بارندگی‌های بهار و سرمای زودرس پاییز امسال، بویژه در طرقرود و روستاهای دامنه کوه‌های کرکس، موجب کاهش ۳۵ درصدی عملکرد باغ‌های گردو شد.

وی با بیان اینکه برداشت گردو به روش سنتی مشکلات فراوانی را برای باغداران منطقه ایجاد کرده است، اظهار کرد: سال گذشته  ۶۰۰ تن گردو از باغات این شهرستان برداشت شد، اما پیش بینی می‌شود امسال این میزان به حدود ۴۰۰ تن کاهش پیدا کند.

مدیرجهاد کشاورزی نطنز، نبودن درختان پیوندی و کشت بافتی را از مهمترین مشکلات توسعه کاشت گردو در این شهرستان برشمرد و افزود: عمر برخی از درختان گردو در این شهرستان به بیش از ۱۰۰ سال است که نشان از سابقه دیرینه کاشت گردو در این منطقه دارد.


بادرود رسانه گردو ,شهرستان ,برداشت ,نطنز ,درختان ,باغات ,برداشت گردو ,کاشت گردو ,بینی می‌شود ,مدیرجهاد کشاورزی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

نصب دوربین مداربسته در تبریز ارزانی فروشگاه اینترنتی محصولات آسانسور شنبه تعطیل است SSSS Free cinama آسیم آکادمی انجام پروژه های آموس لیزرل amos-Lisrel سرگرمی فایلستان|طرح جابر| پیشنهاد ارزشیابی|گزارش تخصصی|اقدام پژوهی