شفت برج خنک کننده محور گردانی است که نقش انتقال نیرو از موتور به جعبه دنده کاهنده را انجام می دهد. این محور گردان می تواند از جنس کامپوزیت یا فولاد مقاوم باشد. از آنجاییکه محور گردان در داخل برج خنک کننده قرار دارد بایستی کاملا در برابر خوردگی مقاوم باشد ، بسیار مهم است که این قطعه در مقابل تنش های وارده دارای خواص مکانیکی مناسب باشد. در مواقعی کولینگ تاور مجهز به گیربکس نباشد و از سیستم کاهش دور تسمه ای برج خنک کننده استفاده نماید، در این حالت منظور از شفت ، محور گردان کاهش دور می باشد که نیرو دورانی را به پروانه منتقل می نماید.

 

شفت برج خنک کننده:

برای کاهش هزینه و حداقل خوردگی، شفت برج خنک کننده از کربن استیل با پوشش گالوانیزه ساخته می شود. در برج های صنعتی بزرگتر که دارای محیط خورنده تر می باشد جنس شفت از فولاد زنگ نزن می باشد. شفت برج خنک کننده در ابتدا و انتها و محل اتصال به موتور و جعبه دنده کاهنده دارای کوپلینگ های انعطاف پذیر می باشد که به هم محوری کمک می نماید و هرگونه بار را انتقال می دهد. بهترین ماده برای ساخت کوپلینگ های انعطاف پذیر، نئوپرن است که احتیاج به روغن کاری ندارد و حداقل تعمیرات را نیاز دارد ، این نوع کوپلینگ ها مقاومت بالایی در برابر خوردگی داراست.

 

شفت برج خنک کننده محور گردانی است که نیروی دورانی موتور را به گیربکس منتقل می نماید.

 

شفت برج خنک کننده بایستی کاملا بالانس و متعادل باشد، زیرا عدم بالانس بودن آن نه تنها باعث لرزش برج می گردد بلکه باعث اعمال بار اضافی و فرسایش ناشی از اصطهکاک در تجهیزات مکانیکی متصل به محور از جمله گیربکس برج خنک کننده و فن برج خنک کننده می گردد. برای تامین شرایط ایمنی کار، بایستی محور گردان در داخل یک محافظ قرار داده شود تا در صورت تخریب کوپلینگ از برخورد آن با فن جلوگیری شود.

همینطور لازم است که جهت حفظ ایمنی در هنگام استفاده از تجهیزات دوار در برج خنک کننده از گارد های حفاظتی در قسمت فوقانی برج خنک کننده استفاده نمود. جهت انجان هرگونه تعمیرات باید از خاموش بودن الکتروموتور ، ایستا بودن شفت و گیربکس و عدم حرکت پروانه مطمئن شوید. جهت مطالعه بیشتر به مطالب ” انتقال قدرت در برج خنک کننده ” مراجعه فرمایید.

 

http://badrantahvie.com/cooling-tower-shaft


cooling-tower کننده ,محور ,گردان ,کوپلینگ ,نماید ,کاهش ,محور گردان ,مقاوم باشد ,برابر خوردگی ,بایستی کاملا ,دنده کاهنده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آتنا موزیک آتیه سازان زندگی ایرانیان دانلود رمان | دانلود رمان عاشقانه | رمانی ها گل ها الماس فروش کارت شارژ ارزان پی ام سی چت