چکیده :

 

موفقیت؛ تشخیص پیوسته و مداوم ایده آل و هدفی ارزشمند هست.

                                                    ارل نایتینگل

 

قبل از اینکه بدنبال کسب موفقیت باشیم، ابتدا باید تعریف دقیقی از آن داشته باشیم. موفقیت؛تشخیص پیوسته و مداوم ایده آل و هدفی هست که ارزش وقت گذاشتن را داشته باشد، زیرا وقت و زمان، با ارزش ترین دارایی در زندگی بوده و موفقیت را با صرف زمان میشود بدست آورد. موفقیت برای هر شخصی تعریف خاص خودش را دارد ، زیرا هر فرد، دارای ایده آل و هدف منحصر بفرد خود بوده و رسیدن به اهداف و ایده آل تعیین شده( توسط فرد) ، نشان دهنده موفقیت یا عدم موفقیت  فرد مورد نظر می باشد. بسیاری از افراد فکر میکنند ؛ آنها به شادی نمیرسند مگر اینکه موفق شوند، در صورتی که باید بدانید؛ کسی به موفقیتخواهد رسید که در کل مسیر تعیین شده ، شاد باشد. تعداد زیادی هم موفقیت را زمانی دست یافته می بینند که به مقدار زیادی پول رسیده باشند؛ در صورتی که افراد ثروتمند بسیاری هستند که احساس درماندگی میکنند. ما در سه بعد: فیزیکی، ذهنی و ، زندگی میکنیم. موفقیت زمانی حاصل میشود که به شناخت هر سه بعد، پرداخته و آنها را مورد توجه قرار دهیم.

زمانی که بدنیا آمدیم، از متعلقات دنیا مانند: پول، مسکن، لباس، ماشین و. چیزی نداشتیم و زمانی که از دنیا میرویم نیز هیچ یک از این متعلقات را در سفر به همراه نخواهیم داشت، زیرا بعد فیزیکی مان را از دست میدهیم و دیگر نیازی به متعلقاتی که مناسب بعد فیزیکی ما بوده، نخواهیم داشت. ولی در زمانی که زندگی در دنیا با وجود بعد فیزیکی ادامه دارد قطعا بدست آوردن متعلقات یاد شده باعث میشود از سطح مناسبی از تجربه فیزیکی بهره ببریم. میتوانیم ماشین خوب، غذاهای با کیفیت و خوشمزه و مسکن مناسب  و غیره را کسب کنیم، زیرا این موارد زندگی فیزیکی ما را آسانتر  و جذابتر میسازند. در مدت حضورمان در دنیا با سه بعد فیزیکی، ذهنی و باید به همه جنبه های وجودی اهمیت داده و موجبات موفقیت هر سه بعد را فراهم کنیم تا تجربه بینظیری را در زندگی ایجاد کنیم. مطالعه روزانه ، فکر کردن، یادگیری  واستفاده از تصورات ذهنی ، کارها و اقداماتی هستند که برای ارتقا بعد ذهنی باید انجام گیرند. با انجام این کارها زمینه موفقیت بعد ذهنی مان را فراهم ساختیم. بخشش، عشق ورزیدن، محبت کردن، دوست داشتن و تلاش برای تبدیل دنیا به جایی بهتر برای زندگی، اقداماتی هستند که برای کسب موفقیت، ارتقا و رشد بعد باید انجام گیرند.

انتها و پایانی برای میزان کسب موفقیت، پیش بینی نمیتوان کرد، زیرا با توجه به فرصت محدود زندگی در دنیای سه بعدی(فیزیکی، ذهنی، ) نتایج کسب شده در زمان محدود، متغیر خواهد بود. و موفقیت نسبی کسب شده هر فرد در ابعاد سه گانه متفاوت خواهد بود، زیرا هر فردی منحصر بفرد بوده و دارای خواسته ها و اهداف منحصر بفرد خواهد بود. ولی قطعا میتوان فردی را موفق دانست که برای کسب موفقیت در هر سه بعد تلاش کرده باشد؛ زیرا در پایان زندگی فیزیکی ، جریان کسب موفقیتدر این بعد( فیزیکی) نیز به پایان میرسد ولی داشته ها و موفقیت کسب شده در دو بعد دیگر( ذهنی و ) همچنان پا برجا خواهند بود.

 

 

 

منبع: هدایت محمودی

 
راهی برای رسیدن به موفقیت فردی زندگی ,فیزیکی ,ذهنی , ,ایده ,زمانی ,منحصر بفرد ,باید انجام ,انجام گیرند ,اقداماتی هستند ,زندگی فیزیکی ,باید انجام گیرند منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان tuckersroqdd86 Website تخفیفان کسب درآمد اینترنتی دانلود فایل Hdhdh آگاهی روانی زبانی