با پارت چهارم آموزش اکسل ویژه حسابداری در خدمت شما هستیم.همراه ما باشید

 

جهت کاربرگ
همیشه زمانی که اکسل را باز می کنیم بطور پیش فرض کاربرگ از سمت چپ به راست تنظیم شده است. این را از کجا متوجه می شویم؟ از روی نام ستون ها. به تصویر ۲ یا ۳ نگاه کنید. در این تصاویر نامگذاری ستون ها از سمت چپ آغاز شده است، پس جهت کاربرگ از چپ به راست می باشد.

بهتر است برای انجام کارهایمان به زبان فارسی، از زبانه ی Page Layout گزینه ی Sheet Right-to-Left را انتخاب کنیم تا جهت کاربرگ از راست به چپ تنظیم شود.

 

 

نکته: برخلاف تصور عده ای از افراد، تعداد ستون ها و سطرهای هر کاربرگ در اکسل، بی نهایت نیستند. هر کاربرگ اکسل با ستون A شروع و با ستون XFD پایان می یابد. همچنین هر کاربرگ با سطر ۱ آغاز و با سطر ۱۰۴۸۵۷۶ به پایان می رسد.

نام کاربرگ
هر کاربرگ در اکسل یک نام مخصوص به خود دارد که بصورت پیش فرض ترکیبی از کلمه ی Sheet و یک عدد می باشد. به تصویر ۵ توجه نمایید.

ما می توانیم هر کاربرگ را بر اساس محتویات آن نامگذاری کنیم. مثلاً اگر در کاربرگ اول (Sheet1) لیست حقوق کارمندان را تهیه کرده ایم، می توانیم اسم کاربرگ را هم «لیست حقوق و دستمزد» بگذاریم.

خب؛ برای این تغییر نام ابتدا روی نام کاربرگ، راست کلیک کرده و گزینه ی Rename را انتخاب می کنیم. تصویر ۶ را ببینید. سپس نام جدید را تایپ کرده و کلید Enter را می فشاریم.

نکته: راه دیگر تغییر نام کاربرگ این است که ابتدا روی نام کاربرگ دو بار کلیک می کنیم تا انتخاب شود، و سپس نام جدید را تایپ و Enter می زنیم.


آموزش اکسل ویژه حسابداری کاربرگ ,اکسل ,ستون ,کنیم ,راست ,کرده ,ویژه حسابداری ,اکسل ویژه ,آموزش اکسل ,پارت چهارم منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

هر روز بیا سایت خرید ملک در ترکیه Always for you pishrobelt ایلیا چت|روم فارسی ایلیا|چت ایلیا:با 1200 انلاین هیات فوتبال شهرستان بیجار تنور سنتی سایت اینترنتی آخ حفاظ ثامن