با استفاده از لوازم آرایش طبیعی سلامت خود را تضمین کنید. چگونه می‌توانید این لوازم آرایش را تهیه کنید؟

درست همان‌طور که قبل از خوردن بیسکویت کالری نوشته شده در پشت بسته‌اش را چک می‌کنید، باید این عادت را نیز در خود ایجاد کنید که محتویات نوشته شده روی برچسب‌های محصولات زیبایی را نیز مورد مطالعه قرار دهید. پیدا کردن یک فرآورده آرایشی یا بهداشتی که واقعاً طبیعی و غیر سمی باشد، کار سختی است. مخصوصاً این روزها که محصولات درجه پائین کشورهای دیگر به کشورمان وارد می‌شود.
تقریباً غیر ممکن است که محصولی را پیدا کنید که یک ماده مشکوک هم نداشته باشد، اما می‌توانید با مطالعه محتویات ذکر شده روی برچسب مواد آرایشی و بهداشتی، از محصولات محتوی موادی که قطعاً به سلامتی شما و محیط زیست آسیب می‌رسانند، خودداری کنید. قبل از هر چیز خطرات محصولات آرایشی را مطالعه کنید؛ در اینجا شما را راهنمایی می‌کنیم که باید از استفاده چه موادی پرهیز کنید:


6 مورد از محتویات مواد آرایشی- بهداشتی که باید از مصرف آنها پرهیز کنید


- مواد پتروشیمیایی
برای مثال موادی مانند وازلین (Petroleum jelly)، ایزوپروپیل الکل یا ایزوپروپانول (Isopropanol)، متیل الکل یا متانول (Methanol)، بوتیل الکل یا بوتانول (Butanol)، اتیل الکل یا اتانول (ethanol)؛ این مواد اکثراً در مواد آرایشی قابض و همچنین عطر‌ها و ادکلن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.


سدیم لارت/ لاریل سولفات یا دیگر مواد پاک کننده‌ای که بر پایه سولفات هستند
برای مثال سدیم لاریل ا‌تر سولفات (Sodium lauryl ether sulphate)، سدیم لارت سولفات (Sodium laureth sulphate)، سدیم لاریل ا‌تر سولفیت (Sodium lauryl ether sulfate) که بیشتر در شامپو‌ها، ژل‌های دوش و محلول‌های مخصوص وان استفاده می‌شوند.


پروپیلن گلیکول و پلی اتیلن گیلیکول
برای مثال اتیلن گلیکول (Ethylene glycol) در لوسیون‌های سفت‌کننده و پروپیلن گلیکول (Propylene Glycol) در دئودرانت‌ها، ریمل‌ها، پودر‌های بچه، افترشیو‌ها یا محلول‌های پس از اصلاح و. مورد استفاده قرار می‌گیرند. مرطوب‌کننده خانگی لب را می‌توانید به جای رژ لب استفاده کنید و همین‌طور بدانید از چه نوع مرطوب‌کننده‌هایی برای پوست‌تان استفاده کنید.


نگهدارنده‌های فُرمالدهید و پارابن
برای مثال بوتیل پارابن (Butylparaben)، اتیل پارابن (Ethylparaben)، متیل پارابن (Methylparaben)، پروپیل پارابن (Propylparaben)، در ضد آفتاب‌ها، شامپو‌ها، ژل‌های اصلاح، خمیردندان و. یافت می‌شوند. محلول طبیعی ضد آفتاب را می‌توانید خودتان درست کنید و استفاده کنید.


رنگ‌های مصنوعی
شامل هر کدی با F&DC می‌شود که در ادامه آن نام رنگ و یک عدد وجود دارد (F نشان دهنده Food یا خوراکی است و D&C مخفف Drugs & Cosmetics یا مواد دارویی و آرایشی است).

دیگر رنگ‌های مصنوعی افزوده شامل کارامل (Caramel)، استات سرب (Lead acetate)، منگنز بنفش (Manganese violet)، و. می‌شوند.

رنگ موهای طبیعی بهترین گزینه برای رنگ کردن موهای آسیب دیده است.


مواد معطر مصنوعی
از عطر‌ها و ادکلن‌های که از لحاظ قانونی ملزم به ذکر محتویات‌شان نیستند و غیر معتبراند، اکیداً خودداری نمایید.


سالن زیبایی گل نرگس استفاده ,مواد ,آرایشی ,سولفات ,سدیم ,الکل ,لوازم آرایش ,استفاده کنید ,مواد آرایشی ,سولفات sodium ,sodium lauryl منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تابستون closed مجله گل پلاس huntergldxhp8 home Randyrnq03 homepage خرید بک لینک با کیفیت تازه ترین اخبار اختصاصی معماری و سازه همه چی موجوده فایل4