براي بافت قالي‌ها پشم‌هاي ريسيده شده با دست به نسبت پشم‌هايي كه با دستگاه ريسيده شده كيفيت بهتري دارند: بي‌نظمي‌هاي طبيعي كه ممكن است در جريان پيچش الياف رخ دهد و ناپيوستگي در قطر الياف كه موجب فشردگي پرزها مي‌شود، در برخي جاها فشردگي كمتر باعث مي‌شود كه الياف پشمي بعد از گره زدن باز شوند كه بافندگاه به آن شكافتن گره مي‌گويند. ريسيدن الياف به شيوه‌ي دستي، هنوز هم امروزه بسيار رايج است؛ در مناطق روستايي، كه پرورش گوسفند يك فعاليت معمولي در كنار كشاورزي است و يا در ميان عشاير دامداري فعاليتي‌ست كه بر عهده‌ي ن مسن يا بسيار جوان نهاده شده، زيرا يك فعاليت بسيار ساده است كه وقت‌گير هم نيست. مي‌توان آمار جديدي را به اطلاعاتي پيرامون روش‌هاي ريسيدن دستي افزود كه بيانگر تعدادز ياد ريسنده‌هاست. براي ريسيدن الياف از دوك افتاده و خشك شده استفاده مي‌كردند كه تزئينات مختلفي داشتند و از مواد مختلفي ساخته شده‌ بودند (معمولاً از چوب يا فلز بودند كه يك چرخ يا يك وزنه هم داشتند) و با يك حركت ساده مكانيكي چرخ را مي‌چرخاندند و پشم هم به دور آن پيچيده مي‌شد.

اگر دوك در جهت عقربه‌هاي ساعت حركت كند، الياف به صورت z قرار مي‌گيرند و در ساير موارد به شكل s و جهت پيچش نيز با توجه به بخش مركزي اين حروف تغيير مي‌كند. همچنين جهت ريسيدن الياف براي تعيين خاستگاه قالي اهميت بسياري دارد. در برخي مناطق افريقايي شمالي، بيشتر الياف به شكل s ريسيده مي‌شوند. براي به دست آوردن الياف پشمي محكم‌تر چندين رشته را در جهات متفاوت مي‌تابانند. تركيب رشته‌ها يكي از اطلاعات تكنيكي مفيد براي مطالعه و درك قالي است. معمولاً به صورت حروف مخفف Z2S نشان داده مي‌شود كه يك يك بخش شامل دو رشته به شكل Z است كه به همراه S پيچيده شده است.

بهترین قالیشویی تهران کارخانه قالیشویی و رفوگری توحید

 

قالیشویی توحید , قالیشویی در صادقیه

 

در شرق، موارد ديگري نيز وجود دارد كه بسيار كهن هستند و در توليد و تجارت كاربرد دارند. به عنوان نمونه، در شهرهاي ايران، قالي‌هاي نه‌ لا و شش لا بافته مي‌شود كه شش لا بسيار ظريف و كران‌بهاست. قالي‌هاي نه لا داراي تاري متشكل از نه رشته است به شكل S كه به صورت سه تا سه تا قرار گرفته‌اند و رد مجموع به شكل رشته‌هاي Z شكل پيچيده شده‌اند. در قالي‌هاي شش لا، تار شامل شش رشته به هم پيچيده شده است كه به صورت سه تا سه تا به شككل S و در مجموعه به شكل Z پيچيده شده‌اند. هر جزء از چله‌ي قالي از ماده‌اي مناسب تشكيل شده است؛ تار بايد محكم و ضخيم باشد و بنابراين از پشم گوسفند با الياف دراز استفاده مي‌شود كه اغلب با موي بز تركيب شده و محكم پيچيده مي‌شود.

پيچش بسيار رايج الياف براي تارها به صورت Z2S است و براي پود كه نبايد بسيار محكم باشد تا قالي زبر نشود اغلب از الياف انعطاف‌پذيرتر استفاده مي‌كنند. تركيب به كار رفته براي پشم‌هاي مخصوص بافت نيز متفاوت است كه اين الياف بايد قابليت اين را داشته باشند كه به هنگام برش به نرمي باز شوند؛ در اين حالت از الياف پشمي نرمي استفاده مي‌شود كه كم پيچيده شده‌اند و بنابراين پرز قالي حالت كش‌ساني مخمل را پيدا مي‌كند. تمام قالي‌ها با تار و پود پشمي بافته نمي‌شوند. اين ساختار بيشتر در قالي‌هاي قديمي و توليدات عشايري رواج داشته كه آن‌ها از الياف ديگري استفاده نمي‌كرده‌اند. در شهرها و روستاها، ساختار قالي معمولاً از نخ پنبه است.

قالیشویی توحید بهترین قالیشویی در تهران

 

مطالب مرتبط :

قالیشویی در شهرک غرب 

قالیشویی در طرشت

قالیشویی در شهرک غرب

قالیشویی در بلوار فردوس

قالیشویی در ستارخان


قالیشویی توحید شماره تماس 02122119596 الياف ,قالیشویی ,بسيار ,پيچيده ,مي‌شود ,قالي ,الياف پشمي ,پيچيده شده‌اند ,ريسيدن الياف ,بهترین قالیشویی ,استفاده مي‌شود منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اجناس فوق العاده ایکس پیشواز سایت مسابقات فروشگاه اینترنتی می استور پویا رایانه chideman24 انجمن تخصصي متـــــــــــــــــــالورژي دانلود آسان و رايگان پدافند غیرعامل