هر روز با افزایش تعداد وبسایت ها در فضای مجازی به موازات تعداد شبکه های اجتماعی  بیشتر می شود و افراد بسیاری در انها عضو می شوند و منبع بسیار خوبی برای بازاریابی کسب و کارها و جذب  افراد می باشد در این مقاله به معرفی ، مزایا و نحوه تبلیغات در بازاریابی شبکه های اجتماعی اشاره ای مختصر و مفید داریم.

 

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

قطعا حداقل یکبار اسم شبکه های اجتماعی قدری مانند فیس بوک،یوتیوب،توییتر،اینستاگرام و غیره به گوش شما خورده است هر روز افراد بسیاری در این شبکه های اجتماعی مشغول فعالیت هستند و اکثرا از انها به عنوان سرگرمی استفاده می کنند و افراد بسیاری در این شبکه ها سعی دارند تا مشتری های زیادی را برای کسب و کار خود جذب کنند که بازاریابی شبکه های اجتماعی نامیده می شد.

 

مزایای بازاریابی در شبکه های اجتماعی:

۱-اولین و مهمترین مزیت بازاریابی در شبکه های اجتماعی  وجود افراد بسیاری هستند که حداقل هفته ای یکبار وارد حساب کاربری خود شده و پیام های خود را چک می کند و یا پیامی در غالب متن ، ویدئو ، تصویر و صوت را بادیگران به اشتراک می گذارد و فرصتی کم نظیر برای بازاریابی برای صاحبان کسب و کار می باشد.

 

۲- در شبکه های اجتماعی هر روز اخبار و اتفاقات جدیدی میان کاربران منتشر شده و این قدرت و داغ بودن فعالیت افراد در شبکه های اجتماعی را به ما یادآوری می کند.

 

۳- با انتشار مقالات ، صوت ، ویدئو و غیره افراد می توانند بک لینک های با کیفیت برای سایت خود بگیرند و تاثیر به سزایی در سئوی شما دارد.

 

۴- اما خود شبکه های اجتماعی بطور مستقل موتور جستجو دارند و با بهینه کردن مطالب و ویدئوهای خود در این شبکه ها می توانیم شانس اشنایی با کسب و کار خودمان را دوچندان کنیم.

 

۵- از دیگر مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی قابلیت گفتگوی انلاین می باشد که بصورت انلاین اگر انها سوالی داشتند می توانید به سرعت پاسخگوی انها باشید.

 

 

 

نحوه تبلیغات در بازاریابی شبکه های اجتماعی:

اما اگر بخواهیم کسب و کار خود را با بازاریابی شبکه های اجتماعی گسترش بدیم بهتره یک سری نکات رو حتما مدنظر داشته باشیم چرا که وجهه تشابهی میان شبکه های اجتماعی است و با رعایت آنها چند قدم از رقییبان خودمان جلو خواهیم افتاد.

 

۱-سعی کنید برای فعالیت بازاریابی در شبکه های اجتماعی یک تصویر اختصاصی و جذاب داشته باشید تا درعین سادگی خلاصه ای از پیام شما را به مخاطب منتقل کند.

 

۲-بهتره که بطور منظم فعالیت داشته باشید برای مثال اگر هفته ای ۳ مطلب در این شبکه ها به اشتراک می گذارید همین منوال رعایت شود بروز بودن مساله بسیار مهمی هست که بسیاری از کسب و کارها ان را نادیده می گیرند.

 

۳-یکی دیگر از مزیت های عالی و مشترک بین شبکه های اجتماعی استفاده از هشتگ ها می باشد هشتگ که علامتی مانند #  می باشد می تواند مطالب شما را به نوعی بین کاربران یاداور شود و سعی کنید برای خود هشتگ اختصاصی داشته باشید این هشتگ می تواند نام برند و یا حتی اسم نوع فعالیت شما باشد:

 

برای مثال:

 

#نوپا وب

 

#کسب و کار اینترنتی

 

همانطور که در مثال بالا می بینید هشتگ اول نام برند یعنی نوپا وب  و هشتگ دوم نوع فعالیت یا هر کلمه ای که مرتبط باشد به معنای کسب و کار اینترنتی می باشد.

 

۴-در وبسایت خود به شبکه های اجتماعی لینک دهید تا اگر افرادی از طریق سایت هم بتوانند با صفحات شما اشنا شوند و شما را درآنها دنبال کنند.

 

۵-بهتره از همان شروع کار صفحات تجاری خود را بسازید و سعی کنید تمام اطلاعات کسب و کار خود را به طور کامل کامل کنید تا صفحه ی شما حرفه ای تر جلوه کند و این حس اعتماد در افراد را افزایش می دهد.

 

۶-قطعا بعد از اشتراک گذاری هر پست در شبکه های اجتماعی برای برخی از افراد سوال های زیادی به ذهن انها خطور می کند که در زیر پست ها از شما سوال می کنند اول مطمئن شوید که قابلیت کامنت گذاری برای پست های فعال باشد و و دوم به تمام سوال پرسیده شده ی انها پاسخ دهید این انها را ترغیب می کند که شما را همیشه دنبال کنند و ب با شوق و ذوق بیشتری محصولات شما را تهیه کنند.

 

۷- بهتره مطالبی را برای اشتراک گذاری انتخاب کنید که عنوانی بصورت سوالی داشته باشند تا حس کنجکاوی افراد را برانگیخته کند و انها را ترغیب به مطالعه کند.

 

به عنوان مثال : چگونه در یک ماه ۴ کیلو وزن کم کنیم؟

 

۸-در انتخاب موضوعات دقت لازمه را داشته باشید ببینید بیشتر افراد در زمینه کاری شما دنبال چه چیزهایی هستند انها را در قالب یک مقاله دراورید و به اشتراک بذارید و در نتیجه باید نیاز مخاطب رابرطرف کند تا انرا لایک کند و یا به اشتراک بذارد.

 

بنابراین بازاریابی شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید چرا که امروزه یک کانال ارتباطی بسیار ضروری و حیاتی برای جذب مشتری می باشد و حتما در شبکه های اجتماعی معروف ثبت نام کنید و فعالیت مدام داشته باشید تا تاثیر فوق العاده ی انرا ببینید.

 


وبلاگ آموزشی تفریحی شبکه ,اجتماعی ,بازاریابی ,افراد ,انها ,داشته ,بازاریابی شبکه ,داشته باشید ,افراد بسیاری ,برای مثال ,دنبال کنند منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود آهنگ فروشگاه pezeshki دانلود آهنگ | دانلود فیلم verythi