گوینده: آرمان سلطان‌زاده

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی: –

مدت زمان: 02 ساعت و 47 دقیقه

.

ت و رنج

جلال آل‌احمد نویسنده سرشناس ایرانی، در کتاب «از رنجی که می‌بریم» اوضاع ی و اجتماعی زمان خود را به تصویر می‌کشد. منتقدان این کتاب را ی‌ترین کتاب آل احمد می‌دانند، که در قالب هفت داستان کوتاه به رشته تحریر درآمده است. وی در داستان‌های «دره‌خزان زده»، «زیرابی‌ها» و … به بیان وضعیت زندانیان ی زمان پهلوی و در داستان‌های «جاده چالوس» و … مسائل اجتماعی را بیان می‌کند. «…بازوهای چپ و راست او را، از  پایین و بالا، به پشت برده بودند و روی مهره‌های پشتش، مچ‌های او را، چسبیده به هم، دست‌بند زده بودند. دست‌بند آهنی یخ کرده‌ای که چون تیغه‌های مشتعل فولاد در پوست و گوشت فرو می‌رفت و فقط سوزاندنش دود نداشت…»

آل احمد و جامعه

جلال آل احمد در سال 1302 در خانواده­‌ای مذهبی، در تهران دیده به جهان گشود. تلاش‌های پدر برای این که جلال را مانند خود وارد عرصه مذهب کند بی‌نتیجه ماند. در پی آن جلال در سنین جوانی خانه پدر را ترک کرده، از مذهب روی‌ می گردانَد و وارد ت و حذب توده می‌شود. در سال 1326 از حزب توده خارج شده و در همین زمان، دومین کتاب خود «از رنجی که می‌بریم» را، که داستان شکست مبارزاتش در این حزب بود، به رشته­‌ی تحریر در می‌آورد. بعد از جریان ملی شدن صنعت نفت، به جرگه ملی‌گرایان می‌پیوندد و بارها به دلیل مبارزات ی به زندان می‌افتد. وی در سال 1348 در سن چهل و پنچ سالگی در اَسالِم گیلان دارفانی را وداع گفت.

آثار جلال

جلال آل احمد در طول دوران حرفه‌­ای‌اش، آثار زیادی را در زمینه­‌ی ترجمه و داستان از خود برجای گذاشت: از جمله آثار او می‌توان به «مدیر مدرسه»، «پنج داستان»، «دید و بازدید»، «سرگذشت کندوها»، «چهل طوطی»، «زن زیادی»، «سه قطره خون»، «سه تار»، «نفرین زمین» و در زمینه‌­ی ترجمه می‌توان به «بیگانه»، «باز»، «مائده‌های زمینی» و … اشاره کرد.

صدای رنج دیدگان

شرکت آوانامه، نسخه صوتی کتاب «از رنجی که می‌بریم» را با صدای زیبای آرمان سلطان‌زاده تولید و منتشر کرده است؛ تا دوست‌داران قلم جلال آل‌احمد، صدای رنجی راکه وی در نوشته‌هایش بیان می‌کند، با گوش جان شنیده و از آن لذت ببرند.

 

.

بخش هایی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

بخش دوم

نسخه کامل کتاب صوتی از رنجی که می‌بریم را می توانید از اینجا دانلود کنید.