اهل سنت، با استناد به اینکه پیامبر فردی معصوم می‌باشد و از باطن افراد مطلع است، بر این باورند که اگر سه خلیفه اول مسلمین افرادی بودند که بعدا خلافت را غصب می‌کردند، پیامبر آنها را از جانب خود طرد می‌کرد، پاسخ شما به این مورد چیست؟

پیدایش چنین سؤال و منطقی در ذهن، هیچ اختصاصی به اهل سنت ندارد، ممکن است برای یک شیعه، یا حتی کسی که اصلاً مسلمان نیست و در حال تحقیق می‌باشد، همین سؤال پیش آید. بنابراین، برای رسیدن به پاسخ صحیح، باید بدون قید «یک سنّی – یک شیعه – یک .»، موضوع را مورد مطالعه قرار داد و دید که "عقل و نقل" چه حکمی صادر می‌کنند؟! اگر دقت کنید، معمولاً علما و بزرگان اهل سنت، چنین حرف‌هایی نمی‌زنند، بلکه عوام یا کسانی که نه شیعه هستند و نه سنّی، به بهانه‌ی دفاع چنین چیزهایی می‌گویند!

منطق مشرکان:

اساس این منطق که او علم داشت و اگر خلاف بود، کنار می‌گذاشت و یا .، غلط است. بله، پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله، معصوم هستند؛ اما می‌دانیم که خداوند متعال، خالق، مالک، رب، عالم بالغیب و شهادة و آگاه به تمامی اسرار سینه‌هاست، «إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ ». آیا او چون می‌داند، بندگان نافرمانش را قبل از ارتکاب مجازات می‌کند؟!

منطق مشرکان و بت‌پرستان همین بود! خدا را گاه "الله" و گاه "رحمان" می‌نامیدند و می‌گفتند: این خدای رحمان، علیم و بصیر است و در ضمن قادر و عذاب کننده نیز هست؛ پس حال که هم ناظر و علیم به شرک و بت‌پرستی ما هست و هم درجا ما را عذاب نمی‌کند، معلوم می‌شود که این کار ما از نظر او، نه تنها اشکالی ندارد، بلکه مقبول و مرضی نیز هست!


گروه معارف استان یزد منطق ,چنین ,پیامبر ,منطق مشرکان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود کتاب درسی لیزر موهای زائد zojshop والا فیلم | دانلود رایگان فیلم ولی الله وبلاگ خبری قاطی پاتی