اتوماسیون,هوشمندی بی نظیر را به خانه هایتان بیاورید.
خانه هوشمند تکنولوژی مدرنیست که در صنعت تاسیسات ساختمانی که در راستای هوشمند سازی و مشخصه سازی تاسیسات به کار رفته در ساختمان فعالیت می کند.هدف این تکنولوژی نوین استفاده از تکنیک ها و روش هایبرای راحتی امنیت و آسایش کاربران آن می باشد.
هرچند بسیاری از قبیل هوشمند سازی روشنایی و درب و پنجره و سیستم های امنیت وجود دارد ولی در عین حال می توان ابزارها و وسایل الکتریکی دیگر از قبیل سینمای خانگی , آبیاری اتوماتیک گیاهان و تنظیم غذاخوری حیوانات خانگی و نورپردازی برای مناسبت های مختلف رانیز با ابزارهای نامبرده هماهنگ,مدیریت و یکپارچه کرد.
تعریف اتوماسیون
اتوماسیون در لغت به معنای انجام خودکار یک سری از امور بدون دخالت انسان است .درواقع هدف اصلی بسیاری از اختراعات به طور مستقیم و غیر مستقیم اتوماسیون می باشد.خانه های هوشمند با هدف ایجاد آسایش وامنیت برای کاربران به سرعت در حال توسعه است.کنترل نور,کترل دما,درها و پنجره ها,و پرده ها و سیستم های امنیتی و مداربسته ,کنترل سیستم های صوتی و تصویری,آبیاری گیاهان و غذادادن به حیوانات خانگی و
خانه های الکترونیک کمپانی های بزرگ در حال بررسی برکناری معایب سیستم های هوشمندکه میتوان دومورد عدم راحتی کار با آن توسط معلولین و همچنین عدم پذیرش  این سیستم ها توسط افراد سال خورده نام برد.هستند.
شاید بتوان با یک مثال ساده در ذهن یک زندگی هوشمند را مجسم کرد .تصور کنید ساعت بیداری را برای 6صبح چراغ های اتاق روشن شده ,پرده ها به کنار رفته  و صدای موسیقی صبح گاهی به گوش می رسد و هنگام خروج از منزل به سیستم فرمان خروج می دهید و خانه در حال امنیت کامل قرار می گیرد. در رفتن کار خود متوجه می شوید بخاری روشن مانده است .حالا می توانید با یک تماس تلفنی با سیستم منزل فرمان دهید تا بخاری را خاموش کند .تصویری که سال ها پیش تنها در فیلم تخیلی به چشم میخورد در این زمان به وقوع پیوسته است.
_سیستم مدیریت ساختمان:سیستم مدیریت هوشمند ساختمان با به کارگیری از آخرین تکنولوژی در صدد است که شرایطی ایده آل,همراه با مصرف انرژی مصرف در ساختمان پدید آورد.
سیستم های اتوماتیک سازی ساختمان (:  (Basبا استفاده از سیستم اتوماتیک سازی ساختمان میتوان از راه دور ساختمان را کنترل کرد.
سیستم ذخیره سازی انرژی(EMS): هدف اصلی از سیستم های بی ام اس در یک ساختمان ذخیره سازی انرژی و مصرف صحیح و بهینه از امکانات است که در نتیجه این هدف علاوه بر ذخیره سازی انرژی بازگشت سرمایه اولیه که صرف اجرای بی ام اس شده است می گردد.
مدیریت هوشمند ساختمان:سیستم مدیریت هوشمن ساختمان بخش های مختلف ساختمان را کنترل می کند و شرایط محیطی مناسب را ایجاد می نماید .کنترل هوشمند دما ,کنترل اتوماتیک امنیت ساختمان,مدیریت هوشمند اطفای حریق و. از قابلیت های هوشمند ساختمان هستند .کنترل و دسترسی به سیستم مدیریت هوشمند با استفاده از نرم افزارهای مربوطه در داخل ساختمان و حتی خارج از آن از طریق اینترنت مقدور است.سیستم های کنترل هوشمند انعطاف پذیری بالایی دارند که به راحتی می توان آن ها را با نیازهای مختلف منطبق نمود
درخانه های جدیدی که در کشور ژاپن احداث می شوند کنترل کننده های هوشمندی برروی  گرم کننده و منابع آب خانگی نصب می شود این سیستم هوشمند که اکوکوییت نامیده می شود آب را بین ساعت 1تا 6 صبح گرم میکند زیرا بهای برق یک هفتم کاهش می یابد .این سیستم همچنین گزارش دوهفته قبل مصرف آب گرم منزل را در خود نگه می دارد و مقدار آب گرم لازم برای مصرف در روز بعد را حدس می زند .
.اگر به کره ی جنوبی رفته اید و در خیابان های سئول به دنبال جایی برای بازدید می گشته ,تاورپالاس یادتان نرود .شما در این ساختمان می توانید به آپارتمان لوکسی بروید که یکی از مجهز ترین و پیشرفته ترین خانه های دنیا به حساب می آید .از همان خانه هایی که اصطلاحا به آن خانه های هوشمند می گویند .در این آپارتمان حتی یخچال و فریزر هم به شبکه هوشمند وصل هستند .در این خانه یک ملیون دلاری کابل های اینترنت در همه جای خانه حضور دارند و اجاق گازها و دیگر وسایل هوشمند به اینترنت متصل می شوند دوربین های امنیتی و خیلی چیزهای دیگر را در این خانه می توانید پیدا کنید .تا به حال در کره جنوبی بیش از 6هزار دستگاه آپارتمان هوشمند به رفته است واقعیت غیر قابل باوری که تا چند سال پیش هیچ کس تصور آن را نمی کرد.این که ایده خانه های هوشمن این قدر به واقعیت نزدیک شده باشد .این نزدیکی بیش از هرچیز به گسترش اینترنت پهن باند و افزایش تنوع تولیدات برخوردار از هوش مصنوعی مثل یخچال و اجاق گازهای هوشمند بر می گردد.
اتکنولوژیx10:
امروزه از این تکنولوژی در سراسر دنیا به خصوص در  مواقعی که امکان استفاده از شبکه های باسیم وجود ندارد استفاده می گردد.
یک استاندارد صنعتی برای برقراری ارتباط بین ادوات استفاده شده در سیستم های اتوماسیون منزل است این روش اساسا سیستم های انتقال برق به جهت ارسال سیگنال ها و کنترل های مورد نظر خود مورد استفاده قرار می دهد که سیگنال ها به عنوان اطلاعات دیجیتال از فرکانس های پایین برق متناوب استفاده می نمایند ضمنا یک انتقال بر پایه ارسال سیگنال های رادیویی نیز در این روش استفاده می شود.
X10 به عنوان اولین تکنولوژی دوموتیک کدر سال 1975 توسط شرکت پیکو الکترونیک اختراع شد که هنوز هم به عنوان پرکاربردترین این تکنولوژی ها مطرح می باشد وامروزه از این تکنولوژی در سرااسر دنیا به خصوص در مواقعی که امکان استفاده از شبکه های با سیم وجود ندارد استفاده می گردد.
نقاط ضعف و محدودیت ها یک مشکل با X10 فراوانی تضعیف سیگنال های بین دو هادی در سیستم های سه سیمه است .که در بسیاری از نقاط آمریکای شمالی استفاده می گردد.سیگنال ها از یک فرستنده بر روی یک هادی فعال امکان انتشار به یک هادی دیگر از طریق سیم پیچ های یک ترانسفورماتور با امپدانس بالا را ندارد.معمولا هیچ راه حل قابل اطمینانی برای ارسال سیگنال ها از روی یک فاز بر روی فاز دیگر وجود ندارد این مشکال  ممکن است برای وسایلی که با ولتاژ بالای 240 ولت کار می کنند مثل بخاری و خشک کن ها پدید آید و باعث خاموش و روشن شدن  آنها شود وقتی این دستگاهها روشن می شوند یک پل با امپدانس پایین را برای سیگنال های X10 بین فاز 2 ایجاد می نمایند .این مشکل را می توان با نصب یک خازن بین فازها برای عبور سیگنال های X10 مرتفع نمود .بیشتر حرفه ای های این محصولات یک تقویت کننده فعال را بین فازها نصب می نمایند .این تقویت کننده ها  درخانه هایی که به صورت 3 فاز از برق شهر استفاده می نمایند نیز جهت انتقال  سیگنال های X10 بین فازهای مورد نیاز است .در ایران اغلب منازل از یک سیستم 240 ولت تک فاز استفاده می نمایند بنابراین این مشکل احتمال وقوع ندارد.
مشکلات دیگر :تلوزیون ها یا وسایل بی سیم ممکن است سسیکنال های روشن یا خاموش مجازی تولید نمایند . فیلتر نویز( که روی بسیاری از کامپیوترها یا مودم ها نصب می شود) می تواند به دور نگه داشتن این نویزها از سیگنال های X10 کمک نماید ولی فیلتر نویزهایی که برای X10 طراحی نشده اند مکن است خود باعش فیلتر شدن X10 گردند.
ضمنا برخی از منابع تغذیه به کار رفته در وسائل الکترونیکی پیشرفته مثل کامپیوترها تلوزیون و رسیورهای ماهواره سیگنال X10 را در اصطلاح می بلعند .به طور نمونه خازن های به کار رفته در ورودی های منابع تغذیه این سیستم ها سبب ایجاد اتصال کوتاه بین فاز و نول برای سگنال های X10 شده و بنابراین باعث توقف سیگنال های تولید شده توسط آن سیستم و حتی حذف سیگنال های تولید شده توسط لوازم نزدیک به آن خواهند شد. فیلترهایی در دسترس هستند که می توانند حتی مانع از رسیدن سیگنال های X10 به چنین دستگاههایی گردند و باعث شوند چنین ایرادهای مبهمی در X10 از بین برود. برخی از کنترل کننده های X10 نمی توانند در توان های پایین زیر 50 وات عملکرد مناسبی داشته باشند یا حتی اصلا کار نخواهند کرد و یا حتی با وسایلی مثل فلورسنت ها که بار مقاومتی زیادی ندارند مشکل ساز خواهند شد.به کارگیری یک Appliance module  به جای یک Lamp module این دست مشکلات را مرتفع خواهد نمود .
سیگنال های x10 فقط می توانند یک دستور را در یک زمان ارسال نمایند اگر در یک لحظه دو سیگنال x10 ارسال شود تداخل بوجود آمده و گیرنده ها پاسخ مناسب را نشان نخواهد داد.


almassite سیستم ,هوشمند ,سیگنال ,ساختمان ,استفاده ,خانه ,سیستم مدیریت ,مدیریت هوشمند ,سازی انرژی ,وجود ندارد ,ارسال سیگنال ,وجود ندارد استفاده ,مدیریت هو منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کالای ارزان رزی دانلود دانلود رمان با مهارتهای خود جهانتان را تغییر دهید. تورک دانلود omidfile سرگشته تو فايل دانلود مجموعه غذا و رستوران شهزاد مبارکه