با پارت سوم آموزش اکسل ویژه حسابداری در خدمت شما هستیم.همراه ما باشید

اجرای Excel
با فرض اینکه طرحی را آماده کرده اید، می توانید از مسیر زیر برنامه ی اکسل را اجرا نمایید:

Start → All Programs → Microsoft Office → Microsoft Excel 2016

برنامه اکسل مانند تصویر ۱ باز می شود.

 

خب؛ روی Blank Workbook کلیک کنید.

 

به هر کدام از خانه های مستطیل شکل در تصویر ۲، «سلول» یا «Cell» گفته می شود که در آنها می توانیم از حروف، اعداد و یا علامت ها استفاده کنیم. همچنین می توان فرمول خاصی را برای هر سلول تعریف کرد. مثلاً می توانیم برای یک سلول فرمولی بنویسیم که مجموع مقادیر عددی موجود در دو سلول دیگر را محاسبه و نمایش بدهد.

در اکسل به مجموعه ی این سلول ها که یک صفحه را درست می کنند، «کاربرگ» یا «Sheet» گفته می شود.

نام سلول
هر یک از سلول های مستطیل شکل در اکسل، نام مخصوصی دارند که این نام از دو قسمت تشکیل شده است. اگر به کاربرگ دقت کنید متوجه می شوید که هر سلول از تقاطع یک ستون و یک سطر به وجود آمده است. هر ستون با یک حرف و هر سطر با یک عدد مشخص شده است. نام یک سلول از کنار هم قرار گرفتن نام ستون و نام سطری که از تقاطع شان ساخته شده است، حاصل می شود. برای مثال سلولی با نام A1 از تقاطع ستون A و سطر ۱ ساخته شده است.

بالای نام ستون ها، نواری وجود دارد که به آن «نوار فرمول» یا «Formula Bar» گفته می شود. به تصویر ۳ نگاه کنید.

 

این نوار از دو قسمت تشکیل شده است:

  1. Name Box: سمت چپ نوار فرمول «کادر نام» نامیده می شود که در آن، نام سلول فعال قابل مشاهده است. در تصویر ۳ مشاهده می کنید که سلول A1 فعال بوده و نام آن در کادر نام نوشته شده است.
  2. Formula Bar: سمت راست نوار فرمول «کادر فرمول نویسی» نامیده می شود. این کادر، محتوای یک سلول را اعم از متن، عدد، فرمول و… نشان می دهد.

آموزش اکسل ویژه حسابداری سلول ,اکسل ,فرمول ,ستون ,تصویر ,نوار ,نوار فرمول ,فرمول «کادر ,قسمت تشکیل ,ویژه حسابداری ,اکسل ویژه ,نوار فرمول «کادر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Panah♡ این روزها.. گیم سنتر عکس هواداری پرسپولیس بهترین سایت شو تی وی - جدیدترین سریال های کره ای با زیرنویس چسپیده وبلاگ سایت ادوات کشاورزی مجله آفتاب عروس