جنگلی را تصور کنید که ابرها در آن آزادنه در حرکتند و رویای لمس ابرها را تحقق می بخشد.

جنگل ابر شاهرود از بقایای یک جنگل هیرکانیست.چیزی که جنگل های هیرکانی را متمایز میکند گونه های متنوع گیاهی این منطقه شامل 80 نوع درخت چوبی راش، بلوط ، توسکا ،نارون، گیلاس وحشی ، بارانک ، سرخدار و . می شود. این جنگل های مربوط به دوران سوم زمین شناسی هستند.
درختان هیرکانی در ایران از سواحل آستارا در غرب تا جنگل ابر در شرق امتداد می باید.

چیزی که جنگل ابر را شگف انگیز میکند تلاقی سه نوع جریان آب و هوایی در این نقطه است.جریان پر فشار سیبری که سرد و خشک است، جریان پر فشار جنب حاره ای که گرما زا و بیابان زاست ،جریان اطلس و مدیرانه ای که معندل و مرطوب است. ترکیب این سه جریان در یک نقطه کوچک چون جنگل ابر در جهان بی سابقه است.
به دلیل اهمیت طبیعی جنگل ابر در سال 89 از سوی میراث فرهنگی و گردشگری در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.و پس از آن توسط سازمان حفاظت از محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده مطرح شد.

تور جنگل ابر

دیدنی های جنگل ابر:

جنگل ابر و رقص ابرها در آن به خودی خود آنقدر زیباست که میتوانید کوله بارتان را جمع کنید و راهی واین سفر خاطره انگیز شوید. با این حال در طول سفر جاذبه های توریستی دیگری را به شما معرفی میکنیم

آرامگاه شیخ خرقانی و مجموعه بایزدی بسطامی: آرامگاه شیخ خرقانی شاعر و عارف بزرگ در روستای قلعه نو خرقان قرار گرفته است و مجموعه بایزید بسطامی که دانشمند برجسته در شهر بسطام است. چنانچه از تهران عازم جنگل ابر هستید در بین راه میتوانید از شاهرود و بعد از آن از این آثار تاریخی بازدید کنید.

تور جنگل ابر

جنگل نوردی یا دوچرخه سواری:
برای بازدید از دیدنی های جنگل ابر میتوانید با یک دوچرخه کوهستان راهی اینجا شوید و در دل جنگل و ابر دوچرخه سواری کنید یا اینکه یک کوله ی کوچک و سبک همراهتان باشد و به جنگل نوردی و بازدید از طبیعت نام جنگل ابر بشتابید . در بین راه ناظر درختان زیبا ، آبشار ها و رودهای کوچک و مناظر بکر خواهید بود.

آبشار آلوچال

آبشار جنگل ابر:

آبشار آلوچال و آبشار شرشر از آبشارهای معروف و زیبای نهفته در دل جنگل ابر هستند. البته آبشار شرشر به دلیل مسیر سخت تنها برای کوه نوردان قابل دسترسی ست ولی آبشار آلوچال در تورهای جنگل ابر نیز مورد بازدید قرار میگیرد.

چشمه های جنگل ابر:
علاوه بر آبشارهای گوناگون ، چشمه های زیبا و خنک با آبی زلال در کنار این آبشار ها یافت میشود.چشمه ترش از پرطرفدارترین چشمه ها برای استراحت و کمپینگ است.

تور جنگل ابر

برای یک سفر ناب به جنگل ابر اماده شوید و همسفر آژانس مهراندیشان باشید.تور جنگل ابر در فصل بهار و تابستان برگزار می شود.

تورهای مشابه تور جنگل ابر از آژانس مهراندیشان:
تور ماسال
تور گلستان
تور نمک آبرود
تور شمال
تور لرستان
تور سرعین اردبیل آستارا
تور سرعین


تور داخلی جنگل ,آبشار ,چشمه ,جریان ,بازدید ,دوچرخه ,آژانس مهراندیشان ,آبشار شرشر ,آبشار آلوچال ,دوچرخه سواری ,جنگل نوردی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Rahe noor فروش لوازم جانبی موبایل دکترفایل خرید و فروش فلزیاب آهنگ های روز VALIK 0098 | وکیل 0098 IranSeda | ایران صدا | سایت موسیقی برترین محصولات چاقی و لاغری 2017