پرورش یک باغ سبزی، تجربه ی بسیار دلپذیری است که در زمینه ی صرفه جویی اقتصادی به شما کمک خواهد کرد و همچنین  این امکان را می دهد که یک فضای زیبا در حیاط  خانه ی خود داشته باشید. اگر خودتان در زمین کار کنید از رشد سبزیجات خوشمزه و از داشتن گلهای رنگی، بسیار لذت خواهید برد. اگر چه کاشت در یک باغ سبزی کار ساده ای به نظر می رسد، اما برای اولین بار یکسری اصول خاصی وجود دارد که باید به آنها توجه نمایید.در این مقاله به نحوه کاشت سبزیجات در باغ خواهیم پرداخت.

اصول کاشت سبزجات در باغ

برای کاشت سبزیجات ابتدا لازم است زمین مناسبی انتخاب کنید. فاصله دیوار تا باغچه حداقل یک متر درنظر گرفته شود تا از نفوذ آهک یا گچ بداخل خاک جلوگیری شود.نقطهای از حیاط باغچه را انتخاب نمایید که حداقل 6ساعت درروز آفتاب مستقیم داشته باشد.قسمتهایی ازباغچه که در محل گودتری قرارگرفته برای سبزیکاری انتخاب نشود چون رطوبت زیاد موجب پوسیدگی ریشه میشود.زمین باید سبک و قابل نفوذ به هوا باشد زیرا بذر سبزیجات در زمینهای سخت که هوا نباشد رشد نمیکند.زمینهای شیبدار بایستی با ایجاد سکو آنها را به قطعات مناسب تقسیم و هر قطعه را کامل هموار کرد.مرحله بعد تهیه بستر کاشت میباشد.زمینی را که انتخاب کرده اید به بستری مناسب برای کاشت و برداشت سبزیجات تبدیل کنید.

سبزیجات در باغ ویلا

زمان کاشت

زمان کاشت نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زمان کاشت بستگی به نوع محصول و زمان انتقال نشاء به زمین اصلی دارد .در انتخاب زمان کاشت همه نکات را در نظر بگیرید.روشهای کاشت بذر را میتوان به سه بخش روش دست پاش ، روش خطی یا ردیفی ، روش کپه ای تقسیم کرد که با توجه به نوع نشاء متفاوت است.وجین علفهای هرز و استفاده از مواد شیمیایی یا علف کش از مراحل داشت سبزی جات میباشند.

آبیاری

آبیاری به موقع و کافی نه تنها در تامین رطوبت زمین موثر است بلکه در مقدار عملکرد و نظافت و مرغوبیت انواع سبزیها نیز دخالت دارد . آبیاری نشتی ، آبیاری کرتی ، آبیاری بارانی و آبیاری قطره ای انواع مختلف روش های آبیاری هستند.


و باغ ویلا در غرب تهران کاشت ,آبیاری ,سبزیجات ,زمان ,زمین ,اصول ,زمان کاشت ,کاشت سبزیجات ,اصول کاشت ,برای کاشت منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

shop meci shop unsterblich اینجا همه چی هست الان بخر تحویل بگیر هر چی بخوای هست تو بهترین خرید رو از ما داشته باش دارک وب