ابتکار عمل ترکیه برای مبارزه با گرانی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رومه ینی شفق، وزارت تجارت ترکیه برای مبارزه با گرانی چند برنامه را در دستور کار قرار داده است.


در گام نخست این برنامه به طور همزمان در 81 استان ترکیه تیم‌هایی از کارمندان و بازرسین وزارت تجارت به مغازه‌ها و مراکز و و سوپرمارکت‌ها مراجعه کرده و در مورد قیمت کالاها و میزان تطابق آن با قیمت عمومی کشور تحقیق کردند.


در این عملیات گسترده، بازرسین متوجه شدند که در برخی از گاه‌های بزرگ، به منظور کسب سود بیشتر قیمت کالاها تغییر داده نشده، اما وزن آنها را کم کرده‌اند. همچنین در برخی گاه‌های دیگر نیز کالاها به صورت خودسرانه تغییر قیمت داده شده و با نرخ بالاتر به می‌رسند.


بر اساس گزارش ینی شفق، بازرسین وزارت تجارت در 81 استان ترکیه برای صدها گاه و مغازه دار جریمه نقدی در نظر گرفتند و دستگاه قضای ترکیه اعلام کرده که به‌صورت خارج از نوبت به جرایم تمام گرانان و فرصت طلبان اقتصادی رسیدگی می‌کند.


گفتنی است تنش اقتصادی بین واشنگتن و آنکارا و برخی ناکارآمدی‌های نظام اقتصادی ترکیه در هفته‌های اخیر موجب افزایش نرخ برخی از کالاها و خدمات و ناآرامی در بازار دلار و ارزهای خارجی ترکیه شده است. با این وجود هنوز گرانی در ترکیه به حدی نرسیده که موجب اعتراضات گسترده شود.


مجله علمی تحلیلی رفیق ترکیه ,قیمت ,کالاها ,بازرسین ,اقتصادی ,داده ,وزارت تجارت ,ترکیه برای ,قیمت کالاها ,بازرسین وزارت ,برای مبارزه ,بازرسین وزارت تجارت منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

SCORPION استخدام امروز همشهری سایت ترپ فارسی | Trap Persian حفاظ ثامن کتاب مجموعه سوالات قوانین مالی و محاسباتی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی | یونس صادقی hamyardev