مهار میلگرد ها
مهار میلگرد : ضوابط گفته شده در این مقاله برای تمامی میلگرد هایی که به طور عمده تحت اثر بار های استاتیک قرار دارند و یا سازه های با شکل پذیری که تحت اثر بار های جانبی زلزه قرار می گیرند صادق است .
۱- در تمامی قطعات بتن آرمه نیروهای کششی یا فشاری موجود در میلگرد ها در هر مقطع باید به وسیله مهار میلگرد ها در دو سمت ان مقطع به بتن منتقل گردد .
مهار میلگرد ها در بتن به یکی از سه طریق الف تا پ این بند با ترکیبی ار ان ها امکان پذیر است :
- الف) پیوستگی موجود بین بتن و ارماتور در سطح جانبی ارماتور
- ب)ایجاد قلاب استاندارد در انتهای میلگرد
- پ) به کارگیری وسایل مکانیکی در طول میلگرد
۲- برای مهار میلگرد های کششی به وسیله قلاب ، انتهای میلگرد ها خم شده و به صورت قلاب در اورده می شود .
برای انتقال نیروی AbFy از میلگرد به بتن ایجاد قلاب به تنهایی کافی نیست و باید علاوه بر ان طول اضافی مستقیم میلگرد از انتهای ازاد میلگرد تا شروع قلاب در بتن وجود داشته باشد .
حداقل این طول اضافی به علاوه شعاع قلاب انتهایی ان به علاوه قطر میلگرد ، که برای انتقال نیروی AbFy لازم است ، طول گیرایی میلگرد قلاب دار نامیده می شوند .
طول گیرایی میلگرد های قلاب دار در کشش
طول گیرایی یک میلگرد قلاب دار در کشش ، Idh ، باید حداقل برابر مقدار رابطه زیر در نظر گرفته شود .
مقدار Idh در هیچ حالت نباید کمتر از ۸ دی بی و یا ۱۵۰ میلیمتر اختیار گردد .
برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید .
پروفیل،میلگرد و آهن میلگرد ,قلاب ,مهار ,گیرایی ,انتهای ,علاوه ,مهار میلگرد ,گیرایی میلگرد ,میلگرد قلاب ,نیروی abfy ,برای انتقال ,برای انتقال نیروی منبع
درباره این سایت