فاماگوستا یکی از بهترین شهرهای قبرس شمالی می باشد که سفر به این شهر می تواند خاطرات بسیار عالی و فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان بیاورد. از مکان های تاریخی و باستانی گرفته، تا تفریحات هیجان انگیز و مراکز و غیره، هرآنچه که در یک سفر ایده آل انتظار داشته باشید، همگی در تور قبرس شمالی، برای شما فراهم است. مسجد لالا مصطفی پاشا، یکی از برجسته ترین مکان های دیدنی این شهر به شمار می رود.
مسجد لالا مصطفی پاشا در قبرس شمالی، پیش از هجوم عثمانی ها و گرفتن کشور به دست آنها، مورد استفاده اش کلیسا بوده است و درون آن نقاشی های متفاوتی ترسیم شده بود که با تبدیل آن به مسجد و یک مکان مذهبی، این تصویرها هم پاک شده و از بین رفتند. مسجد لالا مصطفی پاشا، تقریباً 7 قرن قدمت دارد که از قدیمی ترین بناهای قرون وسطی ایست که در شهر فاماگوستا قرار گرفته است و هم اکنون از جاذبه های تاریخی قبرس شمالی به شمار می رود. این مسجد، در زمان های دور، به نام کلیسای جامع سنت نیکولاس نام برده می شده است و نیز مکانی برای مراسم مذهبی و عبادت مسیحیان بوده است که برای تزئین و زیبایی آن از نقاشی های آبرنگی و مجسمه های گوناگون استفاده شده بود. این مسجد سالانه گردشگران و توریست های بسیاری را به خود جذب می کند و این امر، حاصل از جذابیت های شگفت انگیزی است که در خود جای داده است. 
ساخت این بنا در سال 1298 میلادی به دست "لوزئیان" شروع شد و بعد از سال های طولانی کوشش و تلاش و کار کردن پیاپی بالاخره در سال 1400 به اتمام رسید و کار احداث متوقف شد، پس از آن تا سال 1571 میلادی قبل از هجوم عثمانی ها به فاماگوستا، و به تصرف درآوردن شهر، کاربری کلیسا داشت و بعد از آن کلیسای جامع سنت نیکولاس، تبدیل به مسجد لالا مصطفی پاشا شد و بعده ها مناره های مسجد نیز به آن اضافه شد و محلی برای عبادتگاه مسلمانان شد. نکته قابل توجه این است که نام فعلی مسجد، در سال 1954 از نام وزیر اعظم عثمانی ها برگزیده شده است که در برابر "ونتیان" از سلطان مراد و قبرس حفاظت کرده بود. 
جذاب ترین و بهترین قسمت این مجموعه، نمای غربی مجموعه است که به کلیسای جامع ریمز فرانسه شباهت دارد. نمای جلویی دارای سه قوس می باشد که تا به امروز به خوبی از آنها نگهداری شده و حفظ شده اند که این قوس ها از اوایل قرن 16 میلادی به جای مانده اند. در بالای قوسی که در وسط قرار گرفته است، آرم "جیووانی رنیر" به چشم می خورد که در سال 1551 میلادی، کاپیتان و فرمانده قبرس بوده است. همچنین چهارستون آن از جنس گرانیت می باشد که از دوره سالامیس به جای مانده است. مسجد لالا مصطفی پاشا یا کلیسای سنت نیکولاس یا مسجد سنت صوفیا قبرس که یکی از بهترین و برترین و دیدنی ترین جاذبه قبرس شمالی و شهر فاماگوستا است، یکی از بزرگترین ساختمان های قرون وسطی در محدوده مدیترانه به شمار می رود.


وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط،نوروز97 مسجد ,قبرس ,لالا ,مصطفی ,کلیسای ,پاشا ,مسجد لالا ,لالا مصطفی ,مصطفی پاشا ,کلیسای جامع ,قبرس شمالی ,لالا مصطفی پاشا، منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

قالی ایرانی مطب دندانپزشک اریا دریچه سلامت دانلود رایگان مقاله8 پرسش مهر بیستم رئیس جمهور 99-98 فروشگاه جم موزیک کرمانجی|جم موزیک|دانلود آهنگ کرمانجی|دانلود قوشمه کرمانجی|موزیک جدید کرمانجی|گلچین آهنگ های کرمانجی