طریقه ثبت،ارائه، یک اظهارنامه مالیاتی شرکت

بر طبق قوانین ایران افراد و شرکت ها باید مالیات معین شده پرداخت کنند، در غیر این صورت از وام ها، مزایا و معافیت‌های قانونی که برای پرداخت آن مئ نظر است محروم خواهند و ضمنا باید جریمه مالیاتی پرداخت نمایند.
همه شرکت ها و موسسات تجاری که در اداره ثبت شرکت ها  ثبت گردیده اند و دارای شماره ثبتی می باشند باید مالیات بر درآمد خود را بپردازند.

 از محل کدام درآمدهای شرکت باید مالیات پرداخت کرد  و نرخ مالیاتی چقدر است؟

بر اساس ماده 105 قانون مالیات های مستقیم همه درآمد شرکت ها و درآمد به دست آمده از فعالیت های انتفاعی دیگر اشخاص حقوقی که از منابع مختلفی در داخل کشور یا خارج از آن کسب می شود، پس از کسر مبلغ زیان های وارد شده از منابعی که معاف نیستند و کسر معافیت‌های دیده شده باید 25 درصد مالیات را پرداخت کنند.

بر اساس ماده قانونی 192 قوانین مالیات  مستقیم:

در صورت ارائه نشدن اظهارنامه مالیاتی در تاریخ ذکر شده به اداره مالیات، بنگاه مالیاتی شامل  جریمه ای برابر ده درصد مالیات، متعلق می شود و ارائه ننمودن اظهارنامه توسط اشخاص  حقوقی و مشمولان بندهای الف و ب ماده 95 این قانون باعث تعلق جریمه ای برابر چهل درصد مالیات متعلق می شود و شامل بخشیده شدن نمی باشد.
افراد حقوقی (شرکت ها) درباره امور مالیاتی خود چه تکالیفی دارا هستند؟

1. پلمپ نمودن دفاتر قانونی

همه اشخاص حقوقی باید پیش از آغاز سال مالی جدید به انجام پلمپ دفاتر در اداره ثبت شر کت ها اقدام نمایند. برای مثال برای عملکرد سال 1394 مؤدیان موظفند تا پایان 28/12/933 به پلمپ دفاتر قانونی خود را به انجام رسانند.

2. پرداخت کردن حق تمبر

شرکت ها در هنگام ثبت باید مالیات دو در هزار حق تمبر خود را پرداخت کنند. همچنین شرکت هایی که سرمایه خود را افزایش داده  باید در هنگام ثبت صورت جلسه افزایش سرمایه اقدام به ابطال تمبر جهت پرداخت مالیات دو در هزار شرکت خود نمایند.

3. ارائه نمودن لیست کسانی حقوق گیران:

شرکت ها مکلفند که لیست افرادی که از شرکت حقوق دریافت می‌ کنند را مشخص کرده و مقدار حقوق دریافتی آن را به اداره امور مالیاتی محل شرکت تحویل دهند و مالیاتی که طبق ماده 85 قانون مالیات های مستقیم به آن متعلق می شود را بپردازند.

مطابق ماده 193 قانون مالیات های مستقیم ایران:

تحویل ندادن اظهار نامه و ترامه و حساب سود و ضرر در دوره فعالیت موجب استفاده ننمودن از فعالیت مقرر در آن سالی مالی می شود.

مطابق ماده 97 193 قانون مالیات های مستقیم ایران:

آیا می دانید در چه زمانی درآمد مشمول مالیات مودی از طریق علی الراس تشخیص داده می گردد؟

1. در صورتی که مودی به در خواست کتبی اداره امور مالیاتی درباره ارائه دفاتر و یا مدارک حساب و کتاب در محل کار اجتناب کند.
2. در صورتی که مودی به درخواست کتبی اداره امور مالیاتی مربوطه از ارائه دفاتر و یا مدارک حساب و کتاب، در محل کار اجتناب کند.
3. در صورتی که دفاتر و اسناد و مدارک، ابزاری برای محاسبه درآمد مشمول مالیات به نظر اداره امور مالیاتی غیر قابل بود و یا به دلیل رعایت نکردن قانون.

نکته*

مودیان مالیاتی به دلیل انجام ندادن تکالیف های قانون در این قانون و یا در صورت تخلف از قوانین به شرح زیر جریمه می شوند:
1. ثبت نکردن نام مودیان در مدت قانونی معادل هفتاد و پنج درصد مالیات متعلق، تا تاریخ ثبت نام کردن.
2. صادر نکردن صورت جلسات برابر یک برابر مابه التفاوت مالیات متعلق می شود.
3. مندرج نکردن درست قیمت در صورت حساب معادل یک برابر ما به التفاوت مالیات تعلق گرفته است.
4. مندرج ننمودن و تکمیل اطلاعات صورت حساب طبق نمونه اعلام شده معادل بیست و پنج درصد مالیات تعلق گرفته است.


جالبترین مالیات ,مالیاتی ,شرکت ,پرداخت ,اداره ,صورت ,امور مالیاتی ,درصد مالیات ,قانون مالیات ,اداره امور ,باید مالیات ,درآمد مشمول مالیات منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تعمیرات جنرال الکتریک سایت عاشقانه آلیش مارت تصفیه آب با Awaterz پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان nahal