#اندر_احوالات_ویران‌آباد_سفلا
#یک‌شنبه‌های_سفرنامه
از سری روی‌دادهای ویران‌آبادِ سُفلا (۱)
نویسنده: #رضا_جمالی_ف.

به مملکتِ ویران‌آبادِ سفلا شدم وَ در این مملکت مشاغلی را دیدم که براساسِ انتساب و اکتساب، متفاوت از یک‌دیگرند وَ کشوری چنین پیش‌رفته، حتا به ژنتیکِ افراد در دست‌یابی به شغلِ موردِ نظر، نظر داشته است‌.

یک‌سری از ژن‌های خوب موظف می‌گردند پولِ ویران‌آباد را در ممالکِ دور خرج کنند تا تبادلِ پولی بینِ کشورهای خاور و باختر صورت گیرد. نیز وظیفه دارند سرانهٔ شادی و لذت‌بردن را بالا ببرند - بدین‌سان که خود از خواب و زندگی‌شان می‌زنند و در این شادی‌ها و لذت‌ها شرکت می‌کنند تا وظیفهٔ خطیرشان را به‌نحوِ احسن به انجام رسانند.

دیگر ژن‌هایی که تواناییِ انجامِ این شغلِ خطیر و پرمشقت را ندارند، به مشاغلِ بزچرانی و غازچرانی مشغول می‌گردند و سماق‌مکی نیز می‌کنند تا هم در صنعتِ پرورشِ بز و غاز حرفِ نخست را زده باشند وَ هم گینس به‌عنوانِ سماق‌مک‌های برتر نام‌شان را ثبتِ جهانی فرماید.

در ویران‌آبادِ سفلا بی‌شغلی وجود ندارد و هر فردی را که به سنِ شغالت می‌رسد، به‌زور هم که شده روی کار می‌برند و یک‌سری ژن‌های سوم نیز که بسیار ضعیفند، مطابقِ ظرفیتِ ژنی‌شان به‌سفارشِ دولت، دو ساعت در روز فعالیت می‌کنند تا هم به خودشان فشار نیاید هم به دولت محترم!

القصه این مملکت مشاغلِ خود را براساسِ توانایی‌ها و ظرفیت‌ها و شایستگی‌های ژنتیکیِ افراد تنظیم کرده است. باشد که مملکتِ ما نیز از چنین تدبیری، مستفید و مستفیض گردد. آمین!


مجلهٔ تلگرامیِ
#فرهنگ‌ادبیات‌داستانیسفلا ,می‌کنند ,ویران‌آبادِ ,ویران‌آباد ,ویران‌آبادِ سفلا ,ویران‌آباد سفلا ,احوالات ویران‌آباد ,اندر احوالات ,اندر احوالات ویران‌آباد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تسکین درد بادکنک آرایی جشن تولد بادکنک آرایی تولد بادکنک آرایی عروسی eatallth عشق و دوستی دیجیتال مارکتینگ سکوت پر از فریاد pc downloads and tips طراحی سایت و سئو سایت ValveR