امروزه بسیاری از مسافران اجاره آپارتمان مبله تهران را در الویت قرار می دهند. خوانندگان گرامی می توانند برای سهولت در اجاره آپارتمان مبله تهران با ما تماس بگیرند.
تا اینجا چندی از جاذبه های روستای واریش را نام بردیم، اکنون به دو مورد از جاذبه های اصلی آن اشاره می کنیم:
۱) ارتفاعات پهنه حصار رشته‌ کوه و قله‌ای در منطقه البرز مرکزی و در شمال غرب تهران از ارتفاعات بخش کن به ارتفاع ۳۳۷۵ متر وجود دارد که رودی از دامنه ی شرقی این کوه سرچشمه گرفته و در راه خود، آبشار سنگان را می‌سازد و در نهایت به رود کن سرازیر می شود.
 این رشته‌کوه میان جاده سولقان و جاده چالوس قرار دارد و از شمال به شهرستانک، از غرب به روستای خور و جاده چالوس، از شرق به دهکده سنگان و جاده سولقان و از قسمت جنوبی به منطقه واریش و وردآورد می رسد.
 بلندترین قله این رشته کوه “پهنه سار” ، “پهن حصار” و “پشته بند” و “گندم چال” هم نامیده می شود.
 قله ی دیگری که در این ارتفاعات شهرت دارد چشمه شاهی نام دارد.
 در مورد موقعیت قله پهنه حصار و چشمه شاهی، اختلاف نظر وجود دارد اما از آنجا که پهنه حصار بلندترین قله رشته کوه است می توان گفت که قله شمالی دشت با ارتفاع ۱۰۰ متر بلندتر از قله جنوبی که سنگ چین و بادپناهی به ارتفاع یک متر و نیم وطول و عرض حدود ۲٫۵ متر دارد ، همان “پهنه حصار” است و در این صورت قله جنوبی ” چشمه شاهی” خواهد بود.
 دشت پهنه حصار نیز مابین قله های پهنه حصار و چشمه شاهی قرار دارد.
در مورد بخش دیگر روستا که از جاذبه های اصلی آن است باید به امامزاده بی بی زرین قمر اشاره کرد. ساختمان امامزاده دارای دو اتاق است که یکی از آنها کاربری آشپزخانه و دیگری قبر بی بی زرین است.
در مورد افراد مدفون در این امامزاده داستان هایی بر زبان های مردم روستا جاری است که در زیر در مورد آنها توضیح داده می شود:
دو تن از خواهران امام رضا(ع) به نام های بدرالنساء و زرین قمر که از دست حاکمان وقت در حال فرار بودند برای رهایی به این صخره سنگ پناه می آورند و به جای گفتن  یاهو و یا الله می گویند : ” یا کوه ” و کوه و سنگ شکافته شده و آن ها در دل سنگ پنهان می شوند. دشمنان با شمشیر ضربه ای به آنجا می زنند و شکافی پدید می آید که امروز ترک خودگی موجود در سنگ نشان آن است.
ایران ماوا با اجاره آپارتمان مبله تهران همراه شماست.
در مورد آب آشامیدنی این روستا که گفته شد از دو چشمه تامین می شود چند نکته لازم به ذکر برای افراد گردشگر وجود دارد:
 اول اینکه برای گردشگران فقط از طریق چشمه و یا حوض وسط مسجد امکان تامین آب وجود دارد، برای همین توصیه می شود اگر در فصل زمستان به روستا سفر می کنید حتما با خودتان آب آشامیدنی بردارید زیرا در صورت یخ زدن لوله های آب مجبور می شوید تا چشمه برای برداشتن آب بروید.
 گردشگران می توانند از سرویس های بهداشتی مسجد استفاده کنند که آن هم فقط در آخر هفته باز است. تلفن همراه شما در روستای واریش قابلیت ارتباط برقرار کردن خود را از دست می دهد زیرا در این مکان هنوز هم دکل های ارتباطی نصب نشده اند اما با استفاده از تلفن های معمولی می توان ارتباط برقرارکرد.
جاده ی منتهی به روستا پس از هر بار بارش برف نمک پاشی و برف روبی می شود تا عبور از آن ممکن گردد.
جاده ای در بالای محله ی وردآورد هست که برای رفتن به واریش باید از آن مسیر رفت، این جاده به شکل جاده ی امامزاده داود است.
 در ابتدا جاده به روستای وردیج و سپس به واریش منتهی می شود.
برای اجاره آپارتمان مبله تهران با ما در تماس باشید.
قله ای در کنار روستای واریش است که در بالاتر نیز به آن اشاره شد، ان قله دارای ارتفاع 3400 متر است. نام آن قله پهنه حصار است. جاده ای در شمال شرق روستا قرار دارد که مسیر منتهی شونده به این کوه است. برای افرادی که علاقه به پیاده روی دارند این محل که دارای شیب است گزینه ی بسیار مناسبی برای تجربه کردن یک پیاده روی خوب می باشد.
 پیمودن در این مسیر که مکانی بکر و خلوت است چیزی در حدود 30 دقیقه وقت می گیرد.
منطقه ای در نزدیکی روستاست که اهالی آن را سرچشمه می نامند.
دشت سرچشمه مکانی بسیار جذاب می باشد که در فصول مختلف سال نماهایی جذاب به خود می گیرد. در فصل تابستان و بهار بسیار سرسبز و در فصل زمستان با برف سفیدپوش شده و از منظره ی بالا که نگاه می کنیم بسیار جذاب به نظر می رسد. این دشت در فاصله ی 2500 متری از سطح دریا قرار دارد و اختلاف ارتفاع آن با روستا 250 متر است. افرادی که می خواهند به قله ی پهنه حصار صعود کنند باید از این دشت گذر کنند.
اگر شما از دسته افرادی هستید که روستا گردی را دوست می دارید به شما پیشنهاد می شود که حتما به این روستا سری بزنید.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره آپارتمان مبله تهران در سفرهای شما به پایتخت.

 

منبع: www.iranmavaa.ir