آشنایی با تجهیزات پزشکی:دستگاه اسپیرومتر

از دستگاه اسپیرومتر برای اندازه‌ گیری حجم‌ها و ظرفیت‌های ریوی استفاده می‌ کنند. در تصویر زیر یک اسپیرومتر را مشاهده می کنید. کالیبره بودن این دستگاه در تشخیص بیماری نقش بسیار مهمی دارد.

www.BMEcenter.ir (4)

شماتیک اسپیرومتر:

www.BMEcenter.ir

عمل انجام شده توسط اسپیرومتر را اسپیرومتری می نامند و به برگه ای که دستگاه شاخص را روی آن ثبت می کند اسپیروگرام می گویند .

موارد کاربرد اسپیرومتر:

• کمک به تشخیص بیماری های تنفسی مثل COPD، آسم، برونشیت مزمن، نا به هنجاری قفسه سینه و بافت های ریوی .

• کمک به نمایش بعضی از بیماری ریوی، پاسخ به درمان  یا تغییرات رشد.

ایجاد یک پش زمینه باارزش برای پیش درمانی در بیماری های ریوی

اسپیرومتر و اسپیروگرام

اسپیرومتر دستگاهی است که توسط آن حجم ها و ظرفیت های ریوی اندازه گیری میشود عمل انجام شده توسط اسپیرومتر را اسپیرومری می نامند و به برگه ای که دستگاه شاخص را روی آن ثبت می کند اسپیروگرام می گویند .

بعضی از حجم های ریوی که به حجم استاتیک معروفند با اسپیرومتری ساده قابل اندازه گیری میباشند این حجم ها ، حجم هایی هستند که بیمار قادر است آنها را به ریه خود داخل و یا از ریه خارج نماید. حجم باقیمانده که بعد از حداکثر فشار بازدمی همچنان در ریه باقی می ماند و نیز وابسته های آن مثل ظرفیت کل ریه و ظرفیت عملی باقیمانده با اسپیرومتر ی ساده قابل اندازه گیری نیستند و برای اندازه گیری آنها باید از سایر آزمون های عملکرد ریه نظیر روش ترقیق گاز هلیم استفاده کرد.

 

 

اگر دنبال سایتی برای ثبت اگهیتون هستین آگهی رایگان رو فراموش نکنید.


تجهیزات پزشکی اسپیرومتر ,دستگاه ,ریوی ,گیری ,بیماری ,اندازه ,اندازه گیری ,دستگاه اسپیرومتر ,ساده قابل ,قابل اندازه ,توسط اسپیرومتر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Maxtontmc66 Accueil پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان پر از مطالب مفید CryptoTab وبلاگ فنی مهندسي برق و کامپیوتر سایت تخصصی آموزش برنامه نویسی اندروید Sabrina2nw Situs آژانس دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی | نوین مارکتینگ