همانطور که در متن قبل گفته شد، اگر قصد تحصیل در روسیه را دارید بهتر است قبل از سفر مواردی را بدانید که ما در این مقاله و مقاله قبل به نکاتی که دانستن آنها ضروری است پرداخته ایم:

مهارت های زبان برای پذیرش در دانشگاه روسی

در حالی که در اکثر دانشگاه ها به زیان روسی تدریس می شود، در برخی از دانشگاه های برجسته در روسیه می توانید به زبان انگلیسی تحصیل کنید. فرآیند درخواست برای برنامه های به زبان انگلیسی بین دانشگاه های مختلف، متفاوت است. در حالی که ممکن است نیاز به ارائه گواهینامه های تحصیلی قبلی شما و مدارکی که نشان دهنده سطح زبان انگلیسی شما باشد (اگر یک شهروند انگلیسی زبان نیستید)، برخی دانشگاه ها همچنین از شما می خواهند تا CV خود را ارسال کنید و در یک مصاحبه به زبان انگلیسی شرکت کنید.

اگر بخواهید در دوره های به زبان روسی شرکت کنید اما دانش زبان روسی شما به اندازه کافی خوب نیست برخی دانشگاه ها دوره های آماده سازی یکساله برای شما در نظر می گیرند تا زبان روسی را یاد بگیرید. این موضوع همچنین برای موضوعات استاندارد (مانند ریاضی، علم و غیره) اگر برای تحصیل شما مورد نیاز باشند نیز صادق می باشد.

 

آنچه باید در مورد روسیه بدانید

هزینه تحصیل در روسیه چقدر است؟

هزینه ثابتی برای تحصیل در مسکو وجود ندارد، چرا که هزینه های پرداختی به شدت وابسته به نوع مسکن و سبک زندگی و همچنین دوره ای که در آن شرکت کرده اید می باشد. به عنوان مثال، اگر خودتان هزینه‌های تحصیل در روسیه را پرداخت می کنید، می توانید چیزی در حدود 2500 تا 5 هزار پوند در سال را انتظار داشته باشید.

 

هنگام تحصیل در روسیه در کجا اقامت کنید

گزینه های اقامت شما هنگام تحصیل در مسکو مشابه سایر دانشگاه های اروپا می باشد. شما هم می توانید در خوابگاه های دانشگاه زندگی کنید یا با یک خانه مستقل اجاره کنید یا با یک خانواده بومی زندگی کنید.

اگر زندگی در خوابگاه های دانشگاه را انتخاب کنید، مهم است که بدانید معمولا در اتاق ها بین 2 تا 4 دانش آموز با یکدیگر زندگی می کنند. هزینه ها به میزان قابل توجهی بسته به دانشگاه و کیفیت اقامت شما است. شما برای اقامت در خوابگاه های دانشگاه فقط می توانید از طریق دانشگاه خود اقدام کنید.

از طرفی، شما می توانید یک خانه شخصی اجاره کنید یا با یک خانواده بومی زندگی کنید، گرچه ممکن است به ویژه در مسکو کمی گران باشد. برخی از دانشگاه ها در پیدا کردن خانه مناسب کمک می کنند بنابراین قبل از تماس با آژانس های ایالتی با آنها م کنید.

 

ویزای روسیه برای زندگی و تحصیل در روسیه

پس از پذیرش در دانشگاه، باید برای دریافت روادید دانشجویی روسیه اقدام کنید، البته ممکن است کشور شما توافق نامه ای با کشور روسیه برای تردد بدون ویزا داشته باشد. اگر توافقی وجود نداشته باشد، شما فقط باید پاسپورت خود را نشان دهید. شما می توانید اطلاعات کاملی در این زمینه را در وب سایت وزارت امور خارجه روسیه پیدا کنید یا می توانید با موسسات مشاوره تحصیل در خارج از کشور شهر خود م نمایید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

 

کار کردن حین تحصیل در روسیه

هنگامی که در روسیه تحصیل می کنید، ممکن است وسوسه شوید که یک شغل پاره وقت داشته باشید. اگر تصمیم به کار در دانشگاه (یا سازمان های مرتبط با آن) دارید، نیازی به اجازه کار ندارید. اما اگر می خواهید در جای دیگری کار کنید، باید برای دریافت مجوز کار درخواست دهید و فقط می توانید در حرفه ای که در آن مشخص شده است کار کنید. مجوز کار شما نیز باید به طور سالانه تمدید شود. در سال های اخیر، دانش آموزان بین المللی راحت تر می توانند مجوز کار دریافت کنند که مدت زمان دریافت آن 10 روز کاری می باشد.

 

زندگی دانشجویی

سال تحصیلی به دو ترم تقسیم می شود: ترم اول در اوایل سپتامبر و ترم دوم در اوایل ماه فوریه آغاز می شود. هر ترم حدود 18 هفته طول می کشد که دارای تعطیلات زمستانی در اوایل سال میلادی می باشد. امتحانات معمولا در اواسط ماه ژانویه و ژوئن برگزار می شوند.

مزایای متعددی برای دانشجویان تمام وقت در روسیه وجود دارد. با یک کارت دانشجویی، امکان دسترسی ارزان به سیستم حمل و نقل عمومی، تخفیف ویژه برای ورود به موزه ها و طیف وسیعی از مراکز وجود دارد.

اگر شما قصد سفر در حین تحصیل خود را دارید، باید برای دریافت کارت شناسایی دانشجویان بین المللی اقدام کنید که به واسطه آن می توانید تخفیف های دانشجویی در سراسر جهان دریافت کنید. اگر تنها قصد اقامت در روسیه در زمان تحصیل خود را دارید، کارت شناسایی معمولی دانشگاه شما کافی می باشد.


تحصیل در روسیه - بورسیه تحصیلی | تکیه گاه دانش دانشگاه ,تحصیل ,روسیه ,توانید ,زبان ,زندگی ,زبان انگلیسی ,باید برای ,زبان روسی ,برای دریافت ,کارت شناسایی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کسب درآمد از اینترنت امید و محبت در مسیحیت فروشگاه bope سواد آموزی وپرسش مهر در سال جهش تولید تولید شيراز چت | چتروم شيراز | چت شیراز | چت روم | اول چت arazclub عکس نوشته و دلنوشته ها