بریدن میلگرد ها

بریدن میلگرد : برای ساختن سازه های بتن مسلح باید ارماتور ها طبق نقشه ها تهیه و نصب گردند .

لذا باید با استفاده از روش مناسب این آرماتور ها که معمولا به صورت شاخه های ۱۲ متری به کارگاه حمل می شوند ، برش داده شده و سپس به شکل مورد نیاز در آیند و در این فرایند باید دقت لازم در طول و زوایا تامین شود .

در بعضی موارد ممکن است ارماتور ها در محلی خارج از کارگاه آماده شوند و سپس به کارگاه حمل شوند که این موضوع علی الخصوص در شبکه های آرماتور ، که در دال ها استفاده می شود ، مورد توجه جدی قرار می گیرد .

برای آماده سازی آرماتور ها تجهیزاتی در نظر گرفته می شود که در این بخش به معرفی آن ها خواهیم پرداخت .

این تجهیزات به دو بخش برش و خم آرماتور تقسیم می شوند .

امروزه دستگاه های خم و برش آرماتور در ظرفیت های مختلف در دسترس هستند که با توجه به نیاز می توان از آن ها استفاده کرد و آن ها را جایگزین روش های سنتی نمود .

انواع تجهیزات برش آرماتور

قیچی برش میگرد

میلگرد هایی که طبق جدول آرماتور بندی در اعضای بتن آرمه به کار می روند دارای طول های مشخصی هستند که باید از یک شاخه معمولا ۱۲ متری بریده شوند .

با توجه به این موضوع بهتر است طول ها به صورتی طراحی شده باشند که افت و دور ریز آرماتور به حداقل برسد .

برای برش آرماتور ها در کارگاه های ساخت محصولات بتنی روش معمول به این صورت است که ابتدا بر روی میز ارماتور که طولی در حدود ۹ متر و عرض ۱ متر ، طول های مورد نظربا گچ مشخص و سپس میلگرد ها برش داده می شوند .

به این دستگاه ها گیوتین برش گفته می شود .

در کارگاه ها برای بریدن میلگرد های تا قطر ۱۲ میلیمتر می توان از قیچی های دستی آرماتور بندی استفاده کرد .

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید .


پروفیل،میلگرد و آهن آرماتور ,میلگرد ,شوند ,کارگاه ,بریدن ,استفاده ,بریدن میلگرد ,آرماتور بندی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه معرفی اجناس معماری و طراحی دکوراسیون داخلی همه چی موجوده معرفی کالا فروشگاهی بیست رام,20رام,دانلود رام,download rom,دانلود رام سامسونگ,هواوی,Huawei,samsun,Samsung, سامسونگ,رام تک فایل,رام چهار فایل,ASUS,رام ایسوس, لنوو,دانلود رام لنوو, SAMP