ثبت شرکت مسئولیت محدود   

انواع شرکت های اشخاص : در این مقاله به موضوع شرکت های اشخاص می پردازیم . با انواع شرکت های اشخاص آشنا می شویم و در کل تعریفی کلی درباره شرکت های اشخاص ارائه می دهیم . اگر بخواهیم تعریفی از شرکت های اشخاص داشته باشیم ، شرکت هایی هستند که شخصیت شرکاء مورد توجه است و اعتبار شرکت به اعتبار شرکاء بستگی داشته و سرمایه شرکت نقش عمده ای در اعتبار شرکت ندارد. مسئولیت شرکا در مقابل اشخاص ثالث، تضامنی و نامحدود می باشد و اشخاص ثالث می توانند جهت اسیفای طلب خود به هر یک از شرکاء مراجعه کنند.

انواع شرکت های اشخاص

براساس قانون تجارت شرکت های اشخاص به سه دسته زیر تقسیم کرد :

شرکت نسبی
شرکت تضامنی
شرکت مختلط سهامی

نکته ای که باید به آن اشاره کرد این می باشد که ، یکی از شرکا در این نوع شرکت ها مسئولیت نامحدود دارد .

شرکت نسبی

در شرکت نسبی مسئولیت افراد در قبال قروض شرکت تا حد اورده ای می باشد که در شرکت دارند یعنی چنان چه شرکت دارای قروضی باشد و سرمایه ی شرکت برای پرداخت قروض کافی نباشد از سرمایه ی اورده ی انها استفاده می شود .در شرکتهای تضامنی که همه ی سهامدارن مسئولیت تضامنی دارند .شرکت های مختلط غیر سهامی تنها سهامدارنی که شرکای ضامن هستند در قبال قروض شرکت مسئولیت دارند اما سایر سهامدارن با توجه به اوردهشان در قبال شرکت تعهد دارند .

شرکت نسبی تنها شرکتی می باشد که با ضوابط مدنی ایران تطابق دارد . از خصوصیات این شرکت می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

تشکیل شده از حداقل دو نفر عضو .
   

افراد در این نوع شرکتها در قبال قروض و تعهدات شرکت فقط تا میزان اورده ی خو دارای مسئولیت می باشند.

شرکت تضامنی

شرکت تضامنی بین دو یا چند نفر تشکیل می شود . در این نوع از شرکت ها چنانچه اموال شرکت برای پرداخت قروض شرکت کافی نباشد هر یک از شرکا به تنهایی در قبال پرداخت ان مسئول می باشند . برای تشکیل این نوع شرکت نیاز به داشتن سرمایه ی زیادی نمی باشد و افراد در این شرکتها به هم اطمینان دارند نمونه ی ان مثلا فرزندانی که با پدر خود شریک می شوند و یا دوستانی که با هم شرکت می زنند و به هم اعتماد کامل دارند .

در شرکت تضامنی که سهام غیر قابل انتقال می باشد ، در این نوع شرکت ها برای نام گذاری شرکت حتما باید کلمه ی تضامنی قید شود و مسئولیت سهامدارن در این نوع شرکتها به صورت تضامنی می باشد.

تفاوتی که بین ثبت شرکت تضامنی و نسبی وجود دارد در این است که در شرکتهای تضامنی شرکا در قبال قروض شرکت مسئول هستند و اوردهی انها بستگی ندارد اما در شرکت های نسبی افراد با توجه به میزان سرمایه ای که دارند نسبت به شرکت متعهد می باشند . در انتخاب نام برای شرکتهای نسبی باید کلمه ی نسبی قید شود .

شرکت مختلط غیر سهامی

شرکت مختلط غیر سهامی بین یک یا چند نفر سهامدار با مسئولیت محدود و یا یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می شود . در صورتیکه به شکل شریک ضامن باشد افراد نسبت به کلیه ی قروض شرکت مسئول هستند و این امکان وجود دارد که این قروض بیشتر از اموال و دارایی های شرکت باشد اما اگر از نوع مسئولیت محدود باشد فرد تا میزان سرمایه ای که در شرکت دارد نسبت به قروض شرکت مسئول می باشد .

این نوع شرکت ها که از دو گروه مختلف تشکیل شده است بدین صورت که دسته ی اول افرادی هستند که سرمایه ی کافی برای سرمایه گذاری را دارند اما با امر تجاری اشنایی ندارند و گروه دوم افرادی هستند که دارای طر ح های مختلفی برای فعالیت های تجاری هستند اما نمی خواهند تحت عنوان کارمند سرمیه دار کار کنند بلکه می خواهند برای خودشان فعالیت کنند ،پس در نتیجه این دو گروه در صورتیکه با هم به توافق برسند شرکت مختلط غیر سهامی را تشکیل می دهند که گروه اول دارای مسئولیت محدود هستند و گروه دوم دارای مسئولیت تضامنی می باشند و اداره کردن شرکت نیز بر عهده ی گروه دوم می باشد .


آنلاین شرکت ,مسئولیت ,تضامنی ,اشخاص ,قروض ,سرمایه ,قروض شرکت ,انواع شرکت ,قبال قروض ,دارای مسئولیت ,شرکت مسئول ,شرکت مسئول هستند منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مدرسه شاد ، کودکان شاد ، جامعه شاد ارزان سرا ارزانی طاقت بیار nt4 در انتظار موعود